مایکروسافت در سرفیس بعدی خود روی اینتل قمار می کند

0
148
مایکروسافت در سرفیس بعدی خود روی اینتل قمار می کند

جدیدترین سخت افزار سرفیس در سرفیس پرو 7 و سرفیس لپ تاپ 3 معرفی شد و در آن از پردازنده اینتل استفاده شد، اما خبرهایی به گوش می رسد که مایکروسافت در سرفیس بعدی خود می خواهد این تراشه را با تراشه اسنپدراگون جایگزین کند.

استفاده از تراشه های غیر اینتلی

به گزارش کالاسودا و به نقل از ورج، مشخص است که بزرگترین قماری که مایکروسافت می تواند در محصول بعدی خود داشته باشد، این است که پردازنده های اینتل را کنار بگذارد. البته تمرکز روی استفاده از تراشه های غیر اینتلی بخش بزرگی از اعلانیه این شرکت در رویداد سرفیس 2019 بود.

این شرکت از روند همیشگی خود خارج شد تا پردازنده جدید و مهندسی شده Ryzen Surface Edition را برای سرفیس لپ تاپ 3 ، 15 اینچی که به طور خاص برای مایکروسافت بهینه شده است، را ارائه کند.

استفاده از تراشه های غیر اینتلی

طراحی هایی که انتظارات را برآورده نکردند

همچنین سرفیس پرو ایکس به همراه ARM با طراحی نسل بعد و یک نوع سفارشی از تراشه اسنپدراگون کوالکام 8x با طراحی نسل بعدی عرضه شود. متاسفانه بررسی و تجربه هایی که در این زمینه وجود دارد نشان می دهد که هیچ یک از این تراشه های سفارشی سازی شده کاملا به آنچه مد نظر مایکروسافت بوده است نرسیده اند.

بیایید با تراشه Ryzen Surface Edition Surface Laptop 3 از AMD شروع کنیم. مایکروسافت اظهار داشت که این تراشه جدید به لطف یک هسته اضافی، به منظور ارائه سرعت سریع تر و بهبود عملکرد گرافیکی به طور خاص  هدفگذاری شده است.

اما همانطور که بررسی ها نشان می دهد، چیپست AMD هنوز در اکثر بازی ها و حتی پخش فیلم های 4K با مشکلاتی مواجه بود. نکته مهمتر اینکه ، تراشه AMD در هنگام تبدیل فیلم نسبت به لپ تاپ 13 اینچی  Surface Laptop 3 با تراشه اینتل، که به دلیل کوچک بودن اندازه دارای حرارت بیشتر بوده و ارزانتر از بزرگتر است با باگ هایی مواجه بود. شاید به همین دلیل است که مایکروسافت می خواهد تراشه های اسنپدراگون را وارد طراحی های خود کند.

طراحی هایی که انتظارات را برآورده نکردند

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها