کم کاری امنیتی دیگری از فیسبوک: سرقت فیزیکی اطلاعات 29000 کارمند

0
1950

یک دزد هارد دیسک های رمزگذاری نشده که اطلاعات 29000 کارمند فیسبوک روی آن قرار داشت را به سرقت برد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از ورج، براساس گزارش بلومبرگ داده های 29000 کارمند فیس بوک ، که در هارد دیسک های رمز’گذاری نشده ذخیره شده بودند ، توسط دزد از خودروی کارمند بخش حقوق و دستمزد دزدیده شده است.

هارد دیسک ها حاوی اطلاعات مربوط به هزاران کارمند آمریکایی این شرکت بودند که در سال 2018 توسط فیس بوک استخدام شده اند و اطلاعاتی از جمله شماره حساب های بانکی، نام کارمندان ، چهار رقم آخر از شماره های امنیتی، حقوق و دستمزد ، پاداش و جزئیات حقوق صاحبان سهام آنها در آن وجود داشت. فیس بوک صبح روز جمعه از طریق ایمیل کارکنان خود را از سرقت آگاه کرد.

هارد سرقت شده حاوی چه اطلاعاتی بود؟

اگرچه درایوهای سرقت شده حاوی اطلاعات کاربران فیس بوک نیستند و تنها مرتبط با کارمندان این شرکت اند، اما این سرقت سؤالاتی را درباره میزان احتیاط فیس بوک درخصوص داده های شخصی ایجاد می کند، که با توجه به سابقه رسوائی در مورد حریم خصوصی کاربران ، به طرز تکان دهنده ای امنیت این شرکت را زیر سوال می برد.

این شرکت همچنین موضوع را اندکی دیر به کارمندان اطلاع داد. یک ایمیل داخلی نشان داد که این شرکت تنها متوجه شده است که درایور هارد دیسک ها در تاریخ 20 نوامبر مفقود شده اند ، و تأیید کرد که درایوها حاوی اطلاعات مربوط به کارمندان در 29 نوامبر هستند.

فیسبوک هنوز در حال همکاری با پلیس برای بازیابی هارد دیسک های دزدیده شده است و به کارمندان خود که درگیر این سرقت بوده اند، اشتراک دو ساله “خدمات حفاظت از سرقت هویت” ارائه می دهد.

پاسخ سخنگوی فیسبوک و اقدامات امنیتی

سخنگوی فیسبوک می گوید: “ما تا کنون هیچ شواهدی از سوء استفاده از این اطلاعات ندیده ایم و معتقدیم که این یک جرم خرابکارانه بوده است، نه تلاش برای سرقت اطلاعات کارمندان”.

هنوز مشخص نیست که چرا این هارد دیسک ها بیرون از دفتر بوده اند، زیرا قرار نبود که کارمندی آنها را از دفتر بیرون ببرد. همچنین غیر رمزگذاری بودن این هارد دیسک ها برای شرکتی مانند فیس بوک وحشتناک است، آن هم با توجه به میزان سرقت خودرو در منطقه Bay که بیشتر کارمندان فیسبوک آنها زندگی و کار می کنند. سخنگوی فیسبوک ادعا می کند که این شرکت “اقدامات انضباطی مناسب” را اتخاذ کرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها