سرقت هویت بیش از یک میلیون کودک آمریکایی

0
450

کالاسودا_نتایج یک پژوهش نشان داد که هویت بیش از یک میلیون کودک آمریکایی سرقت شده است. این موضوعی است که می تواند به شدت خطرناک باشد.

اما نخستین پرسش این است که سر و کله این پژوهش  درمورد سرقت هویت  از کجا پیدا شده است؟ موسسه Javelin Strategy&Research این تحقیق را انجام داده است.بر اساس یافته های این پژوهش، بیش از ۲ سوم از کودکان قربانی دزدی هویت کمتر از۸ سال دارند. دزدی های مذکور بیش از ۲.۶  میلیارد دلار خسارت مالی برجای گذاشته و خانواده ها به دلیل آن مجبور به پرداخت بیش از ۵۴۰  میلیون دلار هزینه شده اند.

یک سال پیش نیز، هویت بیش از یک میلیون کودک در این کشور در فضای مجازی دزدیده شده است. جالب است که بر اساس این پژوهش، معمولا دوستان خانوادگی هویت کودکان را می دزدند. حدود یک سوم دزدان هویت کودکان به این گروه تعلق داشتن و البته ۱۸ درصد دزدان هویت نیز نامادری یا ناپدری کودکان بوده اند.

جالب است که نتایج این تحقیق در بحبوحه حملات سایبری و افشای اطلاعات اخیر از نظرها دور مانده است. این در حالی است که با افزایش کودکانی که در فضای مجازی وارد می شوند، مشکل دزدی هویت آنان نیز پررنگ تر شده است.

“لایحه ‌ محافظت کودکان از اینترنت” (CIPA) نیز یکی از مجموعه قوانین موضوعه‌ای است که کنگره‌ امریکا برای جلوگیری از دسترسی کودکان به محتوای غیراخلاقی تصویب کرده است. بر اساس این قانون که در ۲۱ دسامبر سال ۲۰۰۰ به امضای بیل کلینتون، رییس‌جمهور وقت امریکا رسید، مدارس و کتابخانه‌های عمومی موظف شدند تا براى انجام فعالیت‌هاى اینترنتى، فیلترهاى مربوط به تارنماهای غیراخلاقی، تارنماهای گپ اینترنتی (chat)، تارنماهای (social networking) و انجمن‌های گفت‌وگو را بر روی کامپیوترهاى خود نصب کنند. اجراى نامناسب این قانون با عنوان فیلتر شدن اشتباهى بعضى از تارنماها باعث شد تا برخى گروه‌هاى مدافع حقوق مدنى در سال ۲۰۰۲ به دولت بوش اعتراض کنند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید