سرمایه گذاری ویژه دولت در استارت آپ ها

0
135

دولت به ارز آوری استارت آپ ها امید بسته است و از این رو برای معرفی آن ها به کشورهای همسایه تلاش می کند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، استارت آپ ها در ایران در حال رونق گرفتن هستند و به همین دولت به منظور معرفی آن ها به کشورهای همسایه و افزایش ارز آوریشان تلاش می کند.

در این باره اعلام شده که برگزاری نمایشگاه های مختلف در کشورهای همسایه و همکاری وزارت ارتباطات با این کشورها فرصتی بسیار بزرگ برای توسعه بازار محصولات فاوا و استارت آپ‌ها فراهم کرده است.

از جمله این کشورها می توان به روسیه اشاره کرد که اولین حضور شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های ایرانی در خارج از کشور را رقم زد. در سفری که معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دو ماه گذشته داشت این شرکت ها و استارت آپ ها او را همراهی کردند و در یک نمایشگاه روسی نیز حضور یافتند. نتیجه این سفر امضای قراردادهایی بین شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های ایرانی و طرف های روسی شد.

پس از آن، نمایشگاه بین المللی سوریه بود که میزبانی استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان را رقم زد و سپس فرصت حضور این فناوری ها در آذربایجان فراهم شد و در آینده ای نزدیک نیز راهی چین خواهند شد.

این در حالی است که ایران یک نمایشگاه با ابعاد وسیع در عراق برگزار می کند و حوزه ICT نیز حضور پررنگی در این نمایشگاه خواهند داشت. قطعا در این میان استارت آپ ها نیز جایگاه ویژه ای برای معرفی محصولات خود به عراقی ها خواهند یافت.

در درون ایران نیز در نمایشگاه های بین المللی که هیات های خارجی حضور می یابند، استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در سالنی ویژه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ایران با برگزاری جلسات B2B موفق به امضای تفاهم نامه ها و همکاری های متعددی شده اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها