سرویس استریم ویدئویی اپل رقیب جدی دیگر سرویس ها خواهد شد؟

0
363
سرویس استریم ویدئویی اپل رقیب جدی دیگر سرویس ها خواهد شد؟

طبق آخرین گزارش ها اپل در حال کار روی سرویس ویدئویی مستقل خود است. گزارش ها نشان می دهد که این سرویس قرار بود سال 2018 رونمایی شود، اما در نهایت به سال 2019 موکول شده است. به نظر می رسد که اپل در نهایت این سرویس را بهار سال جدید رونمایی خواهد کرد.

پلتفرم های هوم کیت اپل

برخی از تلویزیون‌ ها از ویژگی‌های پلتفرم HomeKit اپل پشتیبانی می ‌کنند که قادر است محتوای روی آیفون، آیپد و مک را مستقیما بر روی تلویزیون نمایش دهد. ضمنا تلویزیون جدید سامسونگ هم از سرویس آیتونز اپل برای دسترسی کاربران اپلی به فیلم‌ ها و برنامه‌ های تلویزیونی از روی تلویزیون پشتیبانی می ‌کند. بنابراین خیلی دور از تصور نبود که اپل برای این تولید کنندگان تلویزیون به زودی سرویس تلویزیونی خود را برای اولین بار ارائه کند.

سرمایه گذاری اپل روی محتوا

اپل به شدت در حال سرمایه گذاری روی محتوا است و نیاز به یک راه برای توزیع برنامه های تلویزیون ها و مستندهایی دارد که آن را تولید کرده است. این جایی است که تلویزیون اپل می تواند با برنامه های جذابش جای خود را میان مخاطبان باز کند و به رقیبی جدی در میان دیگر رقبا در کارزار استریم های ویدئویی تبدیل شود. در یک سال گذشته اپل بودجه‌ یک میلیارد دلاری جهت تولید محتوا توسط افراد صاحب‌ نام در زمینه‌ فیلم و تلویزیون، مانند اپرا وینفری، ریس ویترسپون و استیون اسپیلبرگ اختصاص داده است.سرویس استریم ویدئویی اپل

 این شرکت همچنین دو مدیر رده ‌بالای سونی را جهت پیشبرد این هدف استخدام کرده است. این کمپانی در میان پروژه های خود از نام هایی مانند Planet of apps و Carpool Karaoke نام برده است. این برنامه ها پیش از این در اپل موزیک پخش می شدند اما اکنون قرار است که محتوای اصلی آن از طریق سرویس استریم اپل منتشر شود.

گزارش های تکمیلی نشان می دهد که اپل بسیاری از استودیوها و شبکه هایی که برای این کار نیاز دارد را پیش از ماه آوریل آماده خواهد کرد. برخی از شرکای محتوا که در این استریم با اپل مشارکت خواهند کرد، شامل شبکه اپرا وینفری و شرکت فیلمسازی مستقل A24 خواهد بود. اپل گزارش داده است که قراردادهای چند ساله با این شرکا امضاکرده است.

با این تفاسیر باید طی ماه های آینده و از اواسط ماه آوریل منتظر سرویس استریم اپل باشیم. چیزی که تا کنون مشخص نیست این است که هنوز میزان هزینه برای اشتراک این سرویس از جانب اپل مشخص نشده است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها