سرگرمی ایرانی ها با «آمیرزا» و دوستانش

0
418
سرگرمی ایرانی ها با «آمیرزا» و دوستانش

بازهای ایرانی در تعطیلات نوروزی اوقات فراغت هموطنان خود را پُر کردند تا یکی از سرگرمی های آن ها باشند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، بازی های دیجیتالی ایرانی این روزها برخلاف بخش های دیگر اقتصاد بازار خوبی را تجربه می کنند. حدود 72 شرکت بازی ساز ایرانی که تحت حمایت بنیاد ملی بازی های یارانه ای هستند توانسته اند رقابت خوبی با بازی های خارجی داشته باشند.

شرکت هایی چون «سورنا» با ساختن بازی «زولا» یا «نردبان اندیشه فردا» با تولید بازی «آمیرزا» اوقات خوبی برای ایرانیان رقم زده اند. در این میان طبق اعلام معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای (دایرک) بازی «آمیرزا» از ابتدای خرداد ماه 97 تا دی ماه همین سال، 11 میلیون و 935 هزار و 324 کاربر ثبت شده داشته است که رقم شگفت‌انگیزی به حساب می‌آید و در مقایسه با بازی‌های دیگر و حتی در نگاه بین‌المللی رقم قابل‌توجهی است. مخاطبان ماهانه این بازی نیز به طور متوسط ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و روزانه 889 هزار نفر بوده‌اند.

اما بنیاد ملی بازی های یارانه ای کوشیده تا عرصه را برای مخترعین بازی های ایرانی بازتر کند.

در همین خصوص ‌تشکیل شورای هماهنگی بازی‌های رایانه‌ای، ساماندهی مجوزها و ایجاد آکادمی داوری از جمله اقداماتی است که این نهاد تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته انجام داده است.

بازی های دیجیتال ایرانی همچنین در سال گذشته با حمایت بنیاد ملی بازی های یارانه ای همایش هایی برگزار کردند که مورد توجه قرار گرفت. برگزاری همایش TCG یا نشست آموزشی با هدف گسترش صادرات این بازی ها یکی دیگر از اقدامات مفید این صنعت به شمار می آید. در کنار آن هم هشتمین جشنواره بازی های ویدئویی در 20 اسفند سال قبل برگزار شد که 146 اثر برای رقابت در آن شرکت کردند و در نهایت 8 بازی توانستند در این جشنواره برگزیده شوند.

مباحث مربوط به بازی های دیجیتال ایرانی چنان وسعت یافته که در یک گزارش نمی توان در مورد آن ها توضیح داد اما نکته قابل توجه رشد این صنعت در ایران است که انتظار می رود در سال 98 نیز آمارهای بهتری در این مورد منتشر شود.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها