اولین سنسور اثر انگشت سه بعدی داخل نمایشگر چه ویژگی هایی دارد؟

0
1423
اولین سنسور اثر انگشت سه بعدی داخل نمایشگر چه ویژگی هایی دارد؟

کوالکام اولین سنسور اثر انگشت سه بعدی مافوق صوت داخل صفحه نمایش را معرفی کرد. این شرکت با همراهی Katouzian این سنسور سه بعدی را برای گوشی های هوشمند توسعه داده است.

ورود به گوشی تحت هر شرایط!

 این سنسور جدید توانایی خواندن اثرانگشت را حتی با وجود آلاینده های مختلف مانند آب و چربی روی گوشی دارد. در حال حاضر، اکثر سنسورهای اثر انگشت داخل نمایشگر از سنسورهای نوری استفاده می کنند، اما کوالکام از این سنسورهای مافوق صوت برای خواندن اثرانگشت شما روی صفحه نمایش بهره می برد. نور از طریق موادی مانند آب و تعریق دست پراکنده می شود. اما با تکنولوژی مافوق صوت سه بعدی، دستگاه می تواند حسگر اثر انگشت را از طریق امواج صوتی بخواند و اعتبار ورود را برای کاربر تائید کند.

پوشش منطقه وسیعی از نمایشگر به جای بخشی خاص

اسکنرهای نوری همچنین نیاز به انگشت کاربر روی بخش خاصی از صفحه نمایش برای خواندن سنسور ها دارند. اما با تکنولوژی نوری سه بعدی که توسط کوالکام ایجاد شده است، کاربر می تواند انگشت را روی منطقه وسیعی از نمایشگر خود قرار دهد و هویت او تائید شود. این تکنولوژی همچنین می تواند در گوشی به صورت هوشمندانه ای جاسازی شده و موجب صرفه جویی در فضا و ضخامت گوشی شود. همچنین خبر رسیده که سامسونگ هم قرار است سنسور داخلی اثر انگشت را در پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی اس 10 به کار بگیرد.کوالکام اولین سنسور اثر انگشت سه بعدی مافوق صوت داخل صفحه نمایش را معرفی کرد

استفاده از این تراشه اجباری نیست!

مزایای بسیاری برای استفاده از این اسکنر اثر انگشت اولترا سونیک سه بعدی در گوشی های هوشمند وجود دارد. این فناوری در دستگاه های کوالکام اسنپدراگون 855 فعال خواهد شد. همچنین امروز اعلام شد که استفاده از این تراشه کاملا به نظر شرکت سازنده بستگی دارد و اگر تولیدکننده گوشی خواهان استفاده از اسکنرهای نوری دیگر باشد می تواند همان را اعمال کند و اجباری برای استفاده از این سنسور نیست.

ارائه مزیتهای بیشتر در ازای هزینه بیشتر

اما مزایای متعددی که این سنسور ارائه می دهد می تواند یک گزینه عالی برای گوشی های جدید محسوب شود، اما احتمالا اجرای آن کمی بیشتر از سنسورهای نوری معمولی برای شرکت و مشتری هزینه بردار خواهد بود. نظر شما در مورد حسگرهای اثرانگشت داخل نمایشگر چیست؟ آیا آنها گزینه های ارزشمندی هستند یا همان اسکنرهای اثرانگشت معمولی، حسگر عنبیه یا رمزهای دستی را ترجیح می دهید؟ نظر خود را برای ما کامنت کنید.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها