ویژگی های جدید گوگل برای گوشی پیکسل 4 چیست؟

0
184
ویژگی های جدید گوگل برای گوشی پیکسل 4 چیست؟

گوگل تائید کرده است که دو ویژگی سنسور ژست های حرکتی و تشخیص چهره را در گوشی های پیکسل 4 به مجموعه دیگر ویژگی این گوشی ها اضافه می کند.

پشتیبانی از دو ویژگی مطلوب

گوگل در مورد دو ویژگی از اصلی ترین ویژگی های جاری گوشی پیکسل 4 صحبت کرده و اطلاعاتی را نیز داده است. این شرکت تأیید کرده است که پرچمدار آینده دارای یک سنسورحرکتی به نام Motion Sense است که از ویژگی های متفاوتی برخوردار است. همانطور که انتظار می رفت ، پیکسل 4  ویژگی Face Unlock را نیز خواهد داشت. اما در مقایسه با عملکردی که حسگر تشخیص چهره در بسیاری از تلفن های هوشمند اندرویدی ارائه می دهند ، نسخه پیشرفته تری خواهد بود.

پشتیبانی از دو ویژگی مطلوب

 

پشتیبانی از سنسور حرکات دست

گوگل تأیید کرده است که گوشی پیکسل 4  جدید این شرکت از حرکات دست از فاصله دور و همچنین بازکردن قفل توسط چهره پشتیبانی می کند. قبل تر نیز شایعه شده بود که موبایل پرچمدار و برتر گوگل در سال 2019، یعنی Pixel 4، دارای ویژگی های منحصر به فردی مانند کنترل با حرکت دست بدون لمس است و اکنون گوگل تائید کرده که آن شایعات درست بوده است و باید انتظارات این ویژگی ها را در گوشی جدید این گوشی داشته باشیم.

طبق گفته ها تیم پیشرفته فناوری و پروژه های Google برای 5 سال گذشته روی Project Soli کار کرده است. این یک نسخه کوچک از رادار سنجش حرکت است. این سنسور قرار است در قسمت بالای پیکسل 4 قرار گیرد تا حرکات کوچک اطراف گوشی را حس کند.

پشتیبانی از سنسور حرکات دست

سنسور حرکتی گوشی پیکسل 4 چه کاربردی در گوشی دارد؟

این رادار قادر است ویژگی حسگر حرکتی را روی دستگاه فعال کند و به کاربر اجازه می دهد که با کمک آن آهنگ ها را اسکیپ کرده، آلارم را متوقف کرده و حتی تماس های تلفنی را سایلنت کند و امور دیگری که به راحتی با حرکت دادن یک دست روی گوشی می توان انجام داد را انجام دهد. این ویژگی ها می تواند در طول زمان بهبود یابد. گوگل به این اشاره کرده است که ویژگی Motion Sense در کشورهای مختلف گوگل برای گوشی پیکسل 4 فعلا عرضه خواهد شد و احتمالا در آینده ای نزدیک می تواند برای کشورهای دیگر نیز عرضه شود.

ویژگی چهره به چهره چه کاربردی دارد؟

ویژگی چهره به چهره چه کاربردی دارد؟

گوشی Face Unlock در گوشی پیکسل 4 تنها در پی این نیست که از دوربین سلفی مانند سایر تلفن های هوشمند اندرویدی استفاده کند. بلکه پروژه Soli فعالانه در پی  دستیابی کاربران به حسگرهای آنلاک چهره به چهره یا Face Unlock  است و در صورت تشخیص چهره کاربر ، قفل آن فورا باز می شود.

گوگل می گوید این ویژگی تقریبا در هر جهت کار خواهد کرد، و حتی اگر گوشی خود را وارونه نگه دارید باز هم کار می کند. به کمک این ویژگی گوشی شما لحظه ای که آن را انتخاب می کنید قفل را باز می کند، و در اصل لازم نیست آن را بلند کنید یا مانند گوشی های آیفون ابتدا به آن ضربه بزنید که صفحه نمایش روشن شود و سپس حسگر چهره را بشناسد.

با توجه به سیاست حریم خصوصی، گوگل می گوید که تشخیص چهره روی خود دستگاه پردازش می شود و داده های تصویر هرگز در جایی بارگذاری نمی شوند. تصاویری که برای باز کردن چهره استفاده می شوند هرگز در سایر سرویس های Google ذخیره نمی شوند. در رویداد سخت افزاری آن که انتظار می رود گوگل در ماه اکتبر برگزار کند، درباره این ویژگی ها بیشتر صحبت خواهد کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها