سنسور دوربین سه بعدی سونی چه ویژگی هایی به آیفونها اضافه می کنند؟

0
549
سنسور دوربین سه بعدی سونی چه ویژگی هایی به آیفونها اضافه می کنند؟

اپل در هر نسل جدید از آیفون های خود، ویژگی جدیدی را ارائه می دهد، یا اینکه ویژگی های موجود را بهبود می بخشد. به همین دلیل است که تعجب آور نیست که اپل به استفاده از سنسورهای دوربین سه بعدی سونی اظهار علاقه مندی کرده است.

نظر سرپرست بخش سنسور سونی

بر اساس گزارش بلومبرگ، ادعا شده که انتظار می رود سونی تعداد تولید سنسورهای دوربین 3D را افزایش دهد که دلیل این کار را علاقه سازندگان گوشی های هوشمند به این سنسورها می دهد. ساتوشی یوشیها را سرپرست بخش سنسور سونی می گوید: «دوربین ها اکنون سبب تغییر گوشی های هوشمند شده اند و بر اساس آنچه دیده ایم انتظارات مشابهی برای دوربین های 3D این گوشی ایجاد شده است. سرعت این سنسورها به حدی متفاوت است که بسیاری از شرکت ها به استفاده از این دوربین روی خواهند آورد.»

این سنسورها در چه مواردی به کار می روند؟

هنوز مشخص نیست که اولین شرکتی که از این سنسور استفاده خواهد کرد کدام برند است، اما طبق سناریوی پیش رو سنسورهای می توانند برای معرفی سیستم های تشخیص چهره در گوشی یا قرار دادن در دوربین اصلی برای بهبود تصویربرداری و عکاسی بوکه و شبیه سازی چنین اثراتی روی گوشی مورد استفاده قرار گیرند.نظر سرپرست بخش سنسور سونی

جالب است بدانید پیش از این یکی از نمونه ‌های اولیه‌ تکنولوژی دوربین سه بعدی مربوط به دوربین ‌های   TrueDepth  اپل بود که روی آیفون X به بعد مورد استفاده قرار گرفت. این دوربین ‌ها می ‌توانند عمق تصاویر را تشخیص دهند و اشیا را به صورت سه بعدی تصویر کنند. مثل بدن یا صورت انسان. دو دوربین از سه دوربین آیفون ۲۰۱۹ نیز می‌ تواند جسم را از زوایای مختلف مشاهده کرده و تصویری سه ‌بعدی از آن جسم ایجاد کند.

اقدامات قبلی و بعدی اپل در این زمینه چیست؟

همچنین مینگ چی کو، تحلیلگر معروف ادعا می کند که اپل احتمالا یک سیستم تشخیص چهره Face ID آپدیت شده را در برای آیفون های 2019 استفاده کند که آن هم می تواند از سنسور سه بعدی سونی استفاده کند. اپل پیش از این تلاش‌هایی در زمینه‌ تولید هدست‌ هایی برای ایجاد واقعیت مجازی و واقعیت افزوده داشته و سعی داشت این موارد را با رزولوشن 16K به تصویر بکشد. موضوعی که هنوز نه در آیفون و نه در کامپیوتر‌هایش به راحتی امکان پذیر نیست.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها