افزایش سهم بازار هواوی از گوشی های هوشمند چشمگیر است

0
408
افزایش سهم بازار هواوی از گوشی های هوشمند چشمگیر است

شاید چند سال پیش که برندی به نام هواوی به بازار آمد، کسی فکر نمی کرد بتواند دنیا را بگیرد و به یکی از رقبای سرسخت برندهای بزرگ تبدیل شود.

بسیاری از مشتریان نیز توجهی به آن نمی کردند و بیشتر علاقه مند به خرید گوشی های اپل و سامسونگ بودند. اما اکنون از زمانی که هواوی نادیده گرفته می شد، خیلی گذشته است. آخرین تحلیل ها از موسسه تحقیقاتی Counterpoint نشان می دهد که سهم بازار گوشی های هوشمند هواوی در تمام سطوح بالا بوده است، جایی که اکنون حدود 17 درصد از بازار هوشمند را کسب کرده است. رتبه اول اکنون با 21 % در اختیار سامسونگ است. اما با توجه به روندی که هواوی در پیش گرفته است، بعید نیست که طی دوره های مالی آینده سهم بازار بیشتری هم به دست آورد.

پیشی گرفتن از اپل

این به این دلیل است که داده های موسسه Counterpoint نشان می دهند که سهم بازار در مقایسه با سامسونگ و  اپل که هر دو فروش خوبی در بازارهای جهانی دارند، در روند صعودی قرار دارد. با نگاه به آمار و ارقام، میزان فروش جهانی سامسونگ در سال 2019 به حدود 72 میلیون دستگاه، اپل 42 میلیون دستگاه و هواوی 59.1 میلیون دستگاه رسیده است که رقم چشمگیری محسوب می شود و همین موضوع ان را بالاتر از اپل و در جایگاه دوم قرار داده است. فروشندگان چینی طی سالهای اخیر تسلط سامسونگ و اپل را در خصوص سهم بازار به چالش کشیده اند و سهم بازار هواوی از بازار گوشی های هوشمند در سال 2018 به خوبی این نکته را نشان می دهد.

چالش با رقبای بزرگ

در حالی که هواوی اپل را در این مورد پشت سر گذاشته است، نمی توان انتظار نداشت که سال بعد نیز سامسونگ را پشت سر نگذارد. همه این موارد در حالی است که شرکت های دیگر ادعای جاسوسی دستگاه های دیگر را برای آژانس های دولتی مطرح کرده اند و برخی از آنها نیز در آمریکا برای هواوی شمشیر را از رو کشیده اند تا حداقل سهم بازار آنها را در این قاره کاهش ندهد.

با همه این تفاسیر باید منتظر ماند و روند صعودی و رشد سهم بازار هواوی تا چه میزان ادامه خواهد یافت. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما نیز از کاربرانی بوده اید که سال های پیش برند هواوی را نمی شناختید و اکنون به صف خریدان این محصول درامده اید؟

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها