مقایسه سهم بازار اسپیکر هوشمند هوم پاد با دیگر اسپیکرهای هوشمند

0
344
مقایسه سهم بازار اسپیکر هوشمند هوم پاد با دیگر اسپیکرهای هوشمند

اسیپیکرهای هوشمند اپل به نام هوم پاد یکی از گزینه های ارزشمند و گران تری در بازار امروزی بوده و انتخاب بسیاری از کاربران هستند.

هنگامی که این اسپیکرها را با دیگر اسپیکرهای هوشمند مانند آمازون اکو دات یا گوگل هوم مینی مقایسه کنید، به نظر می رسد که هوم پاد اسپیکری گران قیمت است و اینکه اپل در حوزه اسپیکرهای هوشمند تنها یک انتخاب دارد و آن هوم پاد است و مشتریان انتخاب های زیادی در این خصوص ندارند.

سهم بازار هوم پاد

با توجه به این دلایل تعجب آور نیست که هوم پاد اکنون تنها 6 % از سهم بازار را در میان بازار اسپیکرهای هوشمند آمریکا در اختیار دارد. به گفته جاش لاویز، یکی از بنیانگذاران CIRP، “آمازون و گوگل هر دو در زمینه اسپیکرهای هوشمند دارای مدل های گسترده ای هستند که مشتریان می توانند از بین آنها انتخاب کنند. این مدل ها شامل انواع مدل های پایه تا پیشرفته است. اما اپل در این زمینه تنها یک مدل هوم پاد با قیمت بالا دارد که سبب می شود بسیاری نتوانند آن را تهیه کنند و به سراغ خرید دیگر اسپیکرها خواهند رفت. همین موضوع موجب کاهش سهم قابل توجه این دستگاه در بازار شده است و تا زمانی که یک محصول پایه و ارزان قیمت تر شبیه به اکو دات یا گوگل هوم مینی عرضه نکند، نخواهد نتوانست سهم بیشتری از این بازار کسب کند.سهم بازار هوم پاد

هوم پاد ارزان تر به بازار می آید؟

اپل تلاش کرده است که هوم پاد را به عنوان یک دستگاه قابل گوش کردن و فرمان گرفتن و کمتر به عنوان یک اسپیکر به بازار عرضه کند. هر چند اخیرا این شرکت به دنبال این است که ویژگی های بهینه یک اسپیکر را علاوه بر هوشمند بودن به آن اضافه کند. شایعاتی مبنی بر اینکه اپل می تواند روی هوم پادی ارزان تر و کوچک تر کار کند وجود دارد، اما تا به امروز خبر رسمی در این خصوص منتشر نشده است و باید دید عرضه این محصول به تنهایی برای رقابت کافی است؟ یا باید روی ویژگی های سیری نیز تغییراتی ایجاد شده و بهبود یابد؟

هوم پاد اپل هنوز به عنوان یک محصول جدید تلقی می شود و اپل به تازگی وارد این عرصه شده است. بنابراین تغییرات و اصلاحات محصولات آتی می تواند به شدت بر موقعیت اپل و رقابت آن با آمازون و گوگل تاثیر بگذارد. ظاهراً اپل قصد دارد مدل ارزان قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلاری هوم پاد را نیز وارد بازار کند .تقریبا 6 ماه پیش این آمار هم از جانب اپل منتشر شده بود و تنها سهم 4% را از آن خود کرده بود. هوم پاد اپل که انتظار می رفت به یک رقیب جدی برای گوگل هوم و آمازون اکو تبدیل شود، تنها ۴ درصد از بازار اسپیکرهای هوشمند را از آن خود کرده بود.

سهم آمازون و گوگل تا پایان سال 2018 بیشتر از اپل بوده است. دستگاه های آمازون اکو توانسته اند، سهم ۵۰ درصدی بازار را حفظ کنند و گوگل هم انتظار داشت که تا پایان سال گذشته، حدود ۳۰ درصد از بازار بلندگوهای هوشمند را از ان خود کند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها