سیاست‌های جدید توئیتر در مورد دیپ فیک

0
107
سیاست توئیتر در دیپ فیک

توئیتر هنوز به یک راه‌حل عملی برای مبارزه با تهدیدات دیپ فیک دست نیافته است. بنابراین از کاربران خود خواست که در این زمینه به او کمک کنند تا سیاست‌های جدیدی در زمینه دیپ فیک به‌کار گیرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از mashable، روز دوشنبه توئیتر پیامی منتشر کرد و یک نظرسنجی به اشتراک گذاشت. در این نظرسنجی از کاربران خود خواست تا درزمینهٔ ایجاد سیاست‌های جدید “رسانه‌های غیرواقعی و دستکاری شده” نظرات و ایده‌های خود را بیان کنند.

این شرکت دیپ فیک را در دسته‌بندی رسانه‌های دستکاری‌شده قرار داده است. ازنظر توئیتر “هر تصویر، صوت و ویدیویی که به‌صورت چشمگیری تغییر کرده یا بازسازی‌شده و این کار را در راستا گمراهی یا تغییر در معنای اصلی آن انجام داده است؛ در دسته‌بندی رسانه‌های ممنوع قرار دارد”.

سیاست‌های توئیتر در زمینه دیپ فیک

توئیتر در این زمینه دو پیشنهاد ارائه داد؛ که یکی از آن‌ها هشدار به کاربران در هنگام بازتوئیت محتواهای دیپ فیک بود.

ایده دوم درزمینهٔ مقالات و پیوندهای است که از یک منبع شخص ثالث به اشتراک گذاشته می‌شوند؛ که همانند قابلیت fact-checking فیس بوک است.

این نظرسنجی از کاربران می‌خواهد تا نظرات خود را در مورد سیاست‌های پیشنهادی فوق بیان کرده و همچنین افکارشان را در مورد راه‌حل‌های جدید اعلام کنند. برای تکمیل این نظرسنجی حدود پنج دقیقه زمان لازم است و تا 27 نوامبر می‌توانید در آن شرکت کنید.

دیپ فیک چیست؟

Deepfakes فیلم‌ها و تصاویری هستند که با استفاده از هوش مصنوعی تغییر کرده‌اند. برخی افراد از این فناوری برای ایجاد فیلم‌های خنده‌دار استفاده کرده‌ و بازیگرانی مانند نیکلاس کیج را به فیلم‌هایی که در ابتدا در آن‌ها حضور نداشت؛ اضافه کردند. از طرف دیگر برخی افراد از این فناوری استفاده نادرست کرده و چهره بازیگران معروف را در فیلم‌های غیراخلاقی جایگزین و منتشر کردند. بنابراین توئیتر تصمیم گرفته است این نوع محتواها را در شبکه خود ممنوع کند.

این فناوری در سیاست نیز ورود کرده و حتی می‌تواند بر روند تصمیمات سیاسی مداخله کند و افکار را به سمت اشتباهی بکشاند؛ همانند اتفاقی که برای اوباما ریس جمهور اسبق آمریکا رخ داد.

با توجه به نزدیک شدن به انتخابات سال 2020، شرکت‌های آی تی، مانند توییتر در تلاش هستند تا از کمپین‌های که خبرهای جعلی منتشر می‌کنند؛ مطلع شده و از انتشار اخبار جعلی جلوگیری کنند؛ تا مانع از اتفاقات سیاسی انتخابات سال 2016 شوند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها