سیستم تشخیص هویتی جدید در مرورگر مایکروسافت

0
392

کالاسودا – از این پس می توانید از چهره یا اثر انگشت برای ورود به حساب های خود در مایکروسافت اج استفاده کنید.

مرورگر مایکروسافت اج هم اکنون از سیستم تشخیص هویتی جدید برای ورود به سیستم بدون رمز عبور پشتیبانی می کند. این پشتیبانی در واقع در ویندوز Build 17723 و Build 18204 در برنامه Skip ahead  هفته گذشته ظاهر شد، اما مایکروسافت تا این هفته خبری از این ویژگی نداده بود.

 مایکروسافت اج نام مرورگر جدید مایکروسافت است که اولین نسخه این مرورگر (با اسم رمز اسپارتان) در ۲۱ ژانویه ۲۰۱۵ به صورت رسمی رونمایی شد و نسخه رسمی آن در کنفرانس بیلد ۲۰۱۵ با نام مایکروسافت اج معرفی شد که جایگزین اینترنت اکسپلورر در ویندوز ۱۰ می‌باشد. همچین کورتانا در این مرورگر تلفیق شده تا بتوان با این دستیار کارهای صوتی مانند استفاده از نوار ابزار، جستجو و… را انجام داد. مایکروسافت همواره در تلاش بوده است تا کاربران ویندوز ۱۰ را متقاعد کند که به‌جای کروم از اج استفاده کنند. در همین راستا، مزیت های جدیدی به مرورگر خود همین این ویژگی اضافه می کند.

در حال حاضر این ویژگی در گوگل کروم و فایرفاکس نیز پشتیبانی می شود و برای ورود به وبسایتها نیازی به استفاده از پسورد نیست. هنگامی که یک حساب کاربرای ایجاد می کنید، در مایکروسافت اج می توانید سیستم تشخیص دو مرحله ای را به گونه ای تنظیم کنید که برای احراز هویت به صورت رمزگذاری شده استفاده کنید، یکی از این رمز ها در وبسایت (به صورت عمومی) و دیگر در نحوه ارتباط شما ( به صورت خصوصی) است.

بنابراین هنگامی که شما برای ورود حساب خود تلاش می کنید، حساب درخواستی برای احراز شخصیت ارسال می کند. برای انجام این کار می توانید از مواردی نظیر اسکن اثر انگشت، شماره PIN، اسکن چهره خود یا کلید امنیتی مبتنی بر USB  مانند Yubico استفاده کنید.

نکته جالب در این خصوص این است که هیچ نرم افزار مستقلی بر روی کامپیوتر شما نصب نشده که کلید خصوصی را مدیریت کند. در عوض این کار توسط Microsoft Edge و پشتیبانی از یک وب سایت انجام می شود، بنابراین نگران هک شدن یا بازیابی رمزهای ذخیره شده که در مرورگر شماست نباشید. در مورد مایکروسافت اج ، ورود به سیستم رمز عبور شما به Windows Hello گره خورده است.

اگر با Windows Hello آشنا باشید، می دانید که این پلتفرم بدون رمز برای ویندوز ۱۰ است که از سیستم تشخیص چهره و اسکنر استفاده می کند؛ اگر کامپیوتر شما دارای سخت افزار همراه با شماره های PIN باشد. همه چیزهایی که نیاز دارید انجام دهید این است که اگر رایانه شما از سیستم شناسایی چهره پشتیبانی کند، با نگاه به صفحه نمایش به جای وارد کردن پسورد، وارد سیستم عامل ویندوز ۱۰ می شوید. ویندوز ۱۰ این قابلیت را با استفاده از مایکروسافت اج برای حمایت از وبسایتهای بیشتر گسترش می دهد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید