سیستم عامل Android TV 10 به طور رسمی معرفی شد

0
198

در نهایت پس از مدت‌ها انتظار، «گوگل» نشان داد که سیستم عامل محبوب «اندروید تی وی» را فراموش نکرده و به مانند همیشه از آن پشتیبانی خواهد کرد. سیستم عامل Android TV 10 منتشر شده و با ویژگی‌های جدید، آماده به‌روزرسانی در تلویزیون‌های اندرویدی و هوشمند است. اگر شما هم از یک تلویزیون هوشمند اندرویدی استفاده کرده و یا قصد خرید آن را دارید، می‌توانید از اندروید تی وی 10 در آن لذت ببرید.

به گزارش کالاسودا به نقل از شهر سخت افزار، شرکت Google که توسعه دهنده مادر و اصلی Android TV است، به طور رسمی خبر انتشار سیستم عامل اندروید تی وی 10 را اعلام کرد. یکی از نکات منفی Android TV 10، عدم ویژگی‌های جدید قابل توجه به نسبت نسخه پیشین، یعنی اندروید تی وی 9 است. اندروید تی وی 10 از رابط HDMI 2.1 پشتیبانی کرده و این مسئله برجسته‌ترین به‌روزرسانی اندروید تی وی به حساب می‌آید.

برخی رسانه‌ها ادعا می‌کنند که گوگل منابع زیادی را چه از نظر انسانی و چه از نظر مادی برای توسعه اندروید تی وی 10 قرار نداده است. با این وجود اندروید تی وی همچنان قابلیت‌های لازم به منظور رقابت با سیستم عامل‌های Samsung Tizen و LG WEB OS را داراست. اندروید تی وی 10 منتشر شده اما ارائه به‌روزرسانی آن برای تلویزیون شما، به سازنده تلویزیون بستگی دارد. به عنوان مثال شرکت‌هایی نظیر انویدیا و فیلیپس به‌روزرسانی ها را به سرعت منتشر می‌کنند. از آنجایی که انویدیا به تازگی کنسول‌های سرگرمی Shield را منتشر کرده است، به سرعت در پی به‌روزرسانی سیستم عامل اندرویدی آنها خواهد رفت.

گوگل اعلام کرده است که اندروید 10 بر به‌روزرسانی های اصلاحی و امنیتی تمرکز دارد. به گفته گوگل، اندروید تی وی 10 با استفاده بهتر از سخت افزار تلویزیون‌ها، عملکرد را بهبود می‌بخشد. اندروید تی وی 10 از سیستم رمزنگاری TLS 1.3 بهره می‌برد که رمزنگاری‌های پیشین را به چالش می‌کشد. مشاور امنیتی گوگل در اشاره به برخی از قابلیت‌های امنیتی این سیستم عامل تلویزیونی گفت: برخی لایه‌های امنیتی در Android TV 10 تقویت شده و نفوذ احتمالی به آنها بسیار دشوار است.

در پایان باید بگوییم که در ظاهر و ویژگی‌های اندروید تی وی 10 به دنبال تغییرات و تفاوت‌های چشمگیر و یا انقلابی با نسخه پیشین نباشید. با این وجود گوگل بهبودهایی را در آن لحاظ کرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها