واتس آپ برای سیستم عامل KaiOS گوشی های به روز شده نوکیا عرضه شد

0
2286
واتس آپ برای سیستم عامل KaiOS گوشی های به روز شده نوکیا عرضه شد

چندی پیش نوکیا نسخه به روز شده گوشی های نوکیا 8110 را وارد بازار کرد اما نوآوری های زیادی در این گوشی قدیمی لحاظ کرده بود که یکی از آنها سیستم عامل جدید KaiOS بود. اکنون خبر رسیده است که اپلیکیشن واتس آپ به صورت اختصاصی برای این سیستم عامل و گوشی عرضه شده است.

واتس آپ برای سیستم عامل  KaiOS

این اپلیکیشن را اکنون می توان از KaiStore استور رسمی موجود برای دستگاه های KaiOS با رم 256 مگابایت یا 512 مگابایت رم دریافت کرد و روی گوشی های انتخابی که در سه ماهه سوم سال جاری عرضه می شوند نیز نصب می شود. ورژن   KaiOS این برنامه هم از سیستم پیام رسانی و تماس پشتیبانی می کند و شامل رمزگذاری end to end به همان طریقی که است که در سیستم عامل های دیگر مانند Android  و iOS انجام می شود.

دیگر چه گوشی هایی سیستم عامل KaiOS را دارند؟

واتس آپ به تدریج برای دستگاه های انتخابی با سیستم عامل KaiOS در طول سال جاری عرضه می شود. البته این اپلیکیشن در ماه آوریل در گوشی های 8110 نیز پشتیبانی و ارائه شد اما فقط در اختیار کاربران هندی قرار گرفت که اکنون برای سراسر جهان عرضه شده است. در سپتامبر گذشته، این برنامه به گوشی های دیگر مانند که دارای سیستم عامل KaiOS هستند نیز رسید که از جمله آن می توان به گوشی هایی مانند  JioPhone اشاره کرد.

اما این بار اول است که  نسخه جهانی این برنامه در گوشی های 8110 در دسترس قرار گرفته است. این برنامه در حال حاضر در مجموع از هفت دستگاه KaiOS در دسترس است که از جمله آن می توان به گوشی هایی با مدل های Cat B35، Doro 7060، JioPhone (Reliance Jio)، JioPhone 2 (Reliance Jio)، MTN Smart، Nokia 8110 (HMD Global) و Orange Sanza. اشاره کرد.

دیگر چه گوشی هایی سیستم عامل KaiOS را دارند؟

سیستم عامل Kaios چیست؟

اما در انتها بد نیست توضیحی نیز در مورد این سیستم عامل به شما مخاطبان خوب کالاسودا دهیم . سیستم عامل KaiOS در واقع یک سیستم عامل توسعه یافته بر پایه لینوکس است که در واقع آن را می توان ادامه‌ راه سیستم عامل متن باز فایرفاکس که توسعه‌ی آن در سال ۲۰۱۶ توسط شرکت موزیلا متوقف شد، به حساب آورد. حدود یک سال قبل بود که شرکت KaiOS Technologies توسعه این سیستم عامل را در ایالات متحده آمریکا آغاز کرد. این شرکت همچنین دفاتری را در اروپا، آسیا و آمریکای لاتین نیز دارد.

سیستم عامل Kaios چیست؟

مزیت و کاربران خاص KaiOS چه افرادی هستند؟

این سیستم عامل و رابط کاربری آن به گونه ای طراحی شده اند که مناسب گوشی های بدون صفحه نمایش لمسی باشند و  کاربرانی که به هر دلیل نمی خواهند سمت گوشی های هوشمند بیایند اما از برنامه های جدید استفاده کنند می توانند از این رابط کاربری و سیستم عامل برای دسترسی به خدمات دیجیتال و برنامه ای پیشرفته دسترسی پیدا کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها