سیستم هوشمند ایرانی برای بیماران اوتیسم

0
140
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2018-05-22 13:30:57Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

یک سیستم هوشمند ایرانی به بیماران اوتیسم کمک می کند تا نام اشیا در ذهن آن ها بماند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، یک سیستم هوشمند ایرانی به کمک بیماران اوتیسمی میاید به طریقی که محصولی شبیه یک تبلت تولید می کند تا زمانی که کودک آن را روی اشیا مختلف می گیرد با تکرار نام حضور ذهن کودک تقویت شود.

البته این سیستم کاربردهای مختلفی همچون تشخیص دست خط و چهره را دارد.

در ساخت این سیستم هوشمند مدل هایی از سیستم بینایی انسان را در قالب مباحث نرم افزاری و سخت افزاری طرح شده و در نهایت نیز موفق به تشخیص تفکیک تصاویر مختلف از یکدیگر می شود.

این سیستم که مدل سازی و پیاده سازی سخت افزاری سیستم بازشناسی اشیا مبتنی بر قشر بینایی مغز است از سوی محققان در آزمایشگاه دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی شده است.

این سسیستم از آنجایی می تواند به بیماران اوتیسمی کمک کند که مغز آنها را برای شناسایی اشیا مورد راهنمایی قرار می دهد و از طریق این سیستم هوشمند بیماران اوتیسمی قدرت تشخیص اشیا از طریق نگاه و سیستم بینایی را به دست می آورند.

این سیستم هوشمند ایرانی به این دلیل به درد بیماران اوتیسمی می‌خورد که در تحقیقات انجام شده در مورد آن، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که چشم انسان چگونه با کنترل مغز می تواند اشیاء را تشخیص دهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها