سیستم توییت هوش مصنوعی داده های سیل اروپا را گردآوری می کند

0
296
سیستم توییت هوش مصنوعی داده های سیل اروپا را گردآوری می کند

مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا در حال کار روی ابزاری است که می تواند ترکیبی از توییت و هوش مصنوعی را برای جمع آوری داده های زمان واقعی در مورد سیل استفاه کند.

در مقاله های منتشر شده دراین خصوص دانشمندان اتحادیه اروپا توضیح می دهند که چطور نمونه اولیه این سیستم هوش مصنوعی می تواند موارد ضروری و خاص را در مناطق سیل زده روی زمین گزارش کند تا نقاط آسیب دیده ای که ممکن است نیاز فوری به کمک داشته باشند، شناسایی شود.

آشنایی با سیستم EFAS

این ابزار با سیستم آگهی بخشی در مورد سیل اروپا (EFAS) کار می کند. هنگامی که EFAS مناطقی را با خطرات ناشی از سیل نشان می دهد، SMFR شروع به جمع آوری توییت هایی مربوط به سیل و کاربران در این مناطق می کند. جمع آوری اطلاعات قابل اطمینان در توییتر خصوصا در این بازه ها کار ساده ای نیست، به همین جهت این سیستم می تواند اطلاعات موثق را توییت کرده و بیش از 27 زبان مختلف در اروپا را نیز پوشش می دهد.

این همان جایی که تیم هوش مصنوعی به آن راه پیدا کرده است. برای شروع محققان این سیستم را به گونه ای آموزش دادند تا کلمات کلیدی مربوط به سیل را به زبان هایی مانند انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی و فرانسوی یاد بگیرد. هوش مصنوعی

موثق بودن اخبار سیل

در یک آزمون نیز اطلاعاتی را در خصوص منطقه Calabria در ایتالیا که پاییز سال گذشته به وقوع پیوست دادند. این ابزار با موقیت 14347 توییت در مدت سه روز جمع آوری کرده و آنها را با توجه به مقایسه و داده های جغرافیایی طبقه بندی کرد. محققان این سیستم امیدوارند این سیستم هوش مصنوعی بتواند در کنار اطلاعات دیگری که از سیل جمع آوری می‌شود (مانند تصاویر ماهواره ‌ای) از توئیت ها نیز استفاده کند. همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی می توانند اطلاعاتی را در مورد سیل و دیگر بلایای طبیعی گزارش کنند، اما قابل اطمینان بودن این اخبار و همچنین پیش بینی و نظارت بر فاجعه مسائلی است که به دلیل آن این سیستم به وجود آمده است.

گوگل و فیس بوک هم دست یاری دادند

البته مرکز تحقیقات مشترک اروپا در این راه تنها نیست و گوگل و فیس بوک نیز متعهد به استفاده از هوش مصنوعی در جمع آوری داده های سیل هستند. محققان گوگل توانسته اند یک سیستم هوش مصنوعی طراحی کنند که بتواند تا میزان 75% دقت میزان وقوع سیل را به درستی پیش بینی کند. این یک مطالعه گذشته نگر در منطقه سیل خیز پاتنا در هند بود که گوگل مرکز تحقیقاتی خود را با کمک کمیسیون مرکزی آب هند راه اندازی کرد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها