سیلیکون پاور وارد عرصه بازی های کامپیوتری می شود

0
559
سیلیکون پاور وارد عرصه بازی های کامپیوتری می شود

شرکت سیلیکون پاور بیشتر به خاطر دستگاه های ذخیره ساز اطلاعات خود که با قیمت های مناسب عرضه می شود معروف است. همچنین این شرکت تجهیزات جانبی برای گوشی های هوشمند و کامپیوترهای شخصی نیز ارائه می دهد. اما به تازگی شرکت سیلیکون پاور تصمیم گرفته فعالیت های خود را گسترش دهد و وارد بازار قطعات کامپیوترهای مخصوص بازی شود. سال قبل این شرکت از اولین مموری های حرفه ای خود رونمایی کرد و امسال نیز اولین سری از رم ها و SSD های خود را که آن ها را با نام XPower Turbine family می خواند به معرض نمایش گذاشت.

رم ها که با نام XPower Turbine RGB خوانده می شوند در دو حجم 16 و 32 گیگابایت به صورت دو کاناله عرضه خواهند شد. مشخصات این رم ها مانند رم های XPower که اکتبر پارسال معرفی شدند می باشد. DDR4-2666 CL16, DDR4-3200 CL16, DDR4-3600 CL19, و DDR4-4133 CL19 با ولتاژ کاری تا 1.4 ولت.

رم های سری XPower Turbine RGB

همانطور که از نام این رم ها پیداست مهمترین تغییرات آن ها نسبت به نسل پیشین خود رنگ بندی ال ای دی آن ها است که به وسیله نرم افزارهایی که توسط شرکت های سازنده مادربورد مانند Asus و Gigabyte ارائه می دهند قابل کنترل هستند.

سری رم های XPower Turbine RGB بیشتر از نظر ظاهری متمایز هستند اما خیلی بهتر بود شرکت Silicon Power سرعت این رم ها را نیز بالا می برد تا یک فرق اساسی با رم های XPower داشته باشند. هرچه باشد این رم ها جزو رم های خاص و سری بالای بازار به حساب می آیند.

محصول دیگر در خانواده XPower Turbine سری هاردهای اس اس دی این شرکت با نام XPower Turbine P34A80 RGB است. این هاردها که از کنترل کننده Phison PS5012-E12 استفاده می کنند سرعت خواندنشان برابر با 3.2 گیگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتنشان برابر با 3 گیگابایت بر ثانیه است. همچنین این هارد ها در حجم های 256، 512 گیگابایت، 1 و 2 ترابایت عرضه خواهند شد.

اس اس دی های سری XPower Turbine

این هارد ها نیز همانطور که از اسمشان پیداست دارای نورپردازی ال ای دی هستند. البته این هاردها هنوز در مرحله طراحی هستند پس شکل و شمایل آن ها با چیزی که در نمایشگاه Computex به معرض نمایش در آمده بود فرق خواهد داشت.

مطلبی که می توان در خصوص خانواده XPower Turbine گفت اینست که این سری از سخت افزارها برای بازارهای رده بالای کامپیوترهای مخصوص بازی در نظر گرفته شده اند پس تمرکزشان بر راندمان و کیفیت بالای قطعات است اما قیمت آن ها خیلی زیاد نخواهد بود. در حقیقت این یک مرحله از مراحل شرکت است که بتواند از این طریق وارد بازار شود و سهم خوبی از آن بدست بیاورد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها