چطور در هوای سرد شارژ باتری گوشی خود را حفظ کنیم؟

0
1210
چطور در هوای سرد شارژ باتری گوشی خود را حفظ کنیم؟

شاید برایتان جالب باشد که هوای سرد می تواند روی گوشی شما و باتری آن اثرگذاشته و آن را زودتر خالی کند.

خصوصا در آب و هوای سرد زمستانی این روزها ممکن است شما نیز به این مشکل برخورده باشید و باتری گوشی شما زودتر از موعد خالی شده و هنگام رسیدن به شارژ زیر 10 درصد به سرعت خالی شده باشد. این مشکل ناشی از سرد باتری است و اتفاقی معمول در هوای سرد است. بنابراین همانطور که هوای داغ و گرم برای گوشی مضر است، هوای سرد نیز می تواند برای باتری ضرر داشته باشد و آن را زودتر از موعد خالی کند.

دمای مناسب برای باتری گوشی چه بازه ای است؟

چه باتری های لیتیوم یونی و چه باتری های لیتیوم یون پلیمری ممکن است با این رویداد دست و پنجه نرم کرده باشند و این انفعلات شیمیایی این باتری ها در هوای سرد بر می گرددکه موجب نیاز به شارژر کردن گوشی شما می شود. خصوصا دماهای زیر 32 درجه حتی می تواند مشکلاتی برای باتری گوشی ها ایجاد کند.

اپل نیز در اعلانیه ای اعلام کرده بودکه بهترین دما برای باتری این گوشی ها 0 تا 35 درجه سانتی گراد است، در حالیکه سایت Battery university آن را بین 0 تا 45 درجه دانسته است. همچنین این سایت بیان کرده است که در این دما گوشی خود را شارژ نکنید و اجازه دهید که به دمای معمول برسد بعد آن را شارژ کنید.

 شارژ باتری گوشی در دمای مناسب برای باتری گوشی چه بازه ای است

در هوای سرد باتری را چگونه حفظ کنیم؟

  • فعال کردن حالت Battery saving mode

یکی از روش های محافظت از باتری در سرما این است که در تنظیمات باتری گزینه حالت Battery saving را فعال کنید. نوار تغییر وضعیت این قسمت را به سمت چپ کشیده تا سبز و فعال شود. در گوشی های آیفون نیز می توانید مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > Battery > Low power mode

  • به همراه داشتن یک پاور بانک یا شارژر همراه
  • استفاده از محافظ گوشی برای جلوگیری از یخ زدن باتری و خالی شدن زودهنگام آن
  • گرم کردن باتری

یکی دیگر ار روش ها این است که گوشی خود را گرم نگهدارید. می توانید آن را در کاپشن خود قرار داده یا اگر بیرون از منزل هستید آن را درون جیب خود قرار دهید تا میزان دمای کاهش یافته آن بالاتر رود. یکی دیگر از راه ها نیز نزدیک کردن آن به بدن برای افزایش دما است. برای این کار از منابع گرمایی خارجی که دمای باتری را به یک باره افزایش می دهند استفاده نکنید. افزایش ناگهانی دما خود می تواند به گوشی اسیب برساند. شارژ باتری گوشی  فعال کردن حالت Battery saving mode

شما از چه روش هایی برای گرم کردن باتری خود در زمستان های برفی و افزایش میزان شارژ باتری استفاده می کنید؟

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها