شارژ بی‌سیم تلفن همراه با کمک امواج رادیویی

0
163

ورج گزارش داد: یک استارتاپ آمریکایی، روشی کم‌هزینه برای شارژ بی‌سیم تلفن همراه ارائه داده که در آن از امواج رادیویی استفاده می‌شود.

به گزارش کالاسودا  و به نقل از ایسنا، یک استارتاپ آمریکایی قصد دارد روشی ساده، کم‌هزینه و کارآمد برای شارژ تلفن‌های همراه ارائه دهد. این استارتاپ موسوم به “گورو”(Guru) که از دل “موسسه فناوری کالیفرنیا”(CalTech) سر برآورده، نوعی سیستم شارژ بی‌سیم ابداع کرده است که الکتریسیته را با کمک امواج رادیویی فرکانس بالا انتقال می‌دهد.

“گورو” در نظر دارد تا در نمایشگاه ۲۰۲۰ از سه نمونه نخست محصولات خود رونمایی کند و به گسترش همکاری خود با سازندگان تجهیزات الکترونیکی بپردازد. سه نمونه محصولی که برای نمایشگاه آماده شده‌اند، یک سیستم شارژ رومیزی را شامل می‌شوند که می‌تواند هر نوع گجتی را به صورت بی‌سیم شارژ کند، یک نمونه در اندازه کاشی که دامنه گسترده‌ای دارد و یک ربات چرخشی که برای حرکت کردن در اطراف یک فضای بزرگ و شارژ کردن گجت‌های کوچک است.

“فلوریان بون”(Florian Bohn)، بنیانگذار و مدیرعامل استارتاپ گورو گفت: ایده انتقال نیروی الکتریسیته به مسافت‌های دور، ایده جدیدی نیست. “نیکولا تسلا”(Nikola Tesla)، مخترع آمریکایی نیز یک شرکت تجهیزات تلفن همراه موسوم به “آکسیوم سمیکونداکتور”(Axiom Semiconductor) را بنیان‌ گذاشت و با موسسه فناوری کالیفرنیا نیز همکاری کرد تا نیروی خورشیدی را تحت کنترل درآورد و آن را با استفاده از ریزموج‌ها به زمین انتقال دهد.

وی افزود: تفاوت ما با تسلا در این است که از فناوری بسیار پیشرفته‌ای استفاده می‌کنیم که امکان انتقال نیرو را به صورت کنترل شده، ایمن و کارآمد برای ما فراهم می‌کند.

نکته‌ای که بون مطرح کرد، از اهمیت بالایی برخوردار است. انتقال بی‌سیم نیرو در جایگاه یک مفهوم، بیش از یک قرن قدمت دارد و دانشمندان کارآیی آن را با آزمایش‌هایی که طی این سالها انجام شده ثابت کرده‌اند.

استارتاپ‌های بسیاری برای این که به این ایده، جامه عمل بپوشانند، تلاش کرده و شکست خورده‌اند. از میان این استارتاپ‌ها می‌توان به استارتاپ “یوبیم”(uBeam) اشاره کرد که سعی داشته از امواج مافوق صوت برای انتقال بی‌سیم نیرو استفاده کند. “اپل” نیز اخیرا حق ثبت اختراعی را برای این فناوری به دست آورد و بسیاری از استارتاپ‌ها نیز در نمایشگاه‌ CES سال‌های گذشته، محصولاتی را ارائه دادند که گویای تلاش آنها در زمینه تحقق بخشیدن به این فناوری است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها