شاه کلیدی برای میلیونها اتاق هتل

0
924

کالاسودا – هکرها شاه کلیدی طراحی کرده اند که میتواند قفل میلیون ها اتاق هتل را باز کند.

یکی از پیشرفتهایی که هتل ها در زمینه امنیت خود بدست آورده اند استفاده از کلیدهای الکترونیکی کارتی برنامه ریزی شده است. این بدین معنی است که اگر یک مهمان کارت خود را گم کند یا آسیب ببیند، میتوان به سادگی کارت دیگری برایش جایگزین کرد. همچنان انها قابل تعویض هستند یعنی میتوانند برای هر اتاق برنامه ریزی شوند.  اما نقطه تاریک ماجرا این است که انها قابل هک شدن هستند.

این همان چیزی است که هکرها به تازگی ان را نشان داده اند. آنها یک نقص نرم افزاری مهم را در این کلیدهای الکترونیکی کارتی شناسایی کرده اند که توسط شرکت Vingcard یکی از بزرگترین تامین کنندگان سیستم های قفل هتل تولید میشده است. هکرها با استفاده از همین نقص، شاه کلیدی برای ورود به اتاقها طی چند دقیقه پیدا میکنند، تنها کافیست یک کلید کارتی تاریخ مصرف گذشته یا گم شده داشته باشند تا بتوانند با استفاده از هک دوباره به سیستم آن نفوذ کنند.

کلید کارتی که در اختیار مسافرین و مهمانان هتل قرار میگیرد میتواند به هر طریقی گم شود. توسط کارمند بخش نظافت، داخل گاراژ یا حتی اسانسور و ماشین اگر عادت دارید که چنین کارتهایی را در جیب پشت شلوارتان بگذارید. گم شدن یکی از این کارتها میتواند درب میلیون ها اتاق دیگر را در ۱۶۶ کشور و ۴۰ هزار هتل دیگر باز کند! شرکت تولیدکننده این کارت در حال رفع این باگ است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید