شباهت قابل‌توجه فراری روما با مازراتی آلفیری

0
510

علیرغم اینکه طراحی‌های فراری طی سال‌های اخیر بشدت موردانتقاد قرار گرفته است، بسیاری موافق هستند که جدیدترین محصول این شرکت یعنی روما یکی از خوش‌چهره‌ترین فراری‌ها طی مدتی طولانی است. گرند تورر جدید مارانلو خودرویی شیک و جمع‌وجور به نظر می‌رسد و به همین دلیل با سوپراسپرت‌هایی مثل آستون‌مارتین و پورشه مقایسه می‌شود؛ بنابراین خریداران می‌توانند یک گرند تورر ساده‌گرا با 620 اسب بخار قدرت، شتاب 3.4 ثانیه و صدایی مشابه یک هیولای ایتالیایی را داشته باشند که طراحی جادویی و ظریف، جذابیت آن‌را دوچندان کرده است.

به گزارش کالاسودا به نقل از پدال، هرچند روما به‌اندازهٔ SF90 استراداله پرزرق‌وبرق نیست اما قطعاً ماهیتی قوی از زبان طراحی فراری را نشان می‌دهد. دماغه و چراغ‌های جلوی این ماشین شباهت بسیار زیادی به مدل روباز فراری مونزا دارند که از فراری‌های دههٔ 60 الهام گرفته است درحالی‌که قسمت عقبی بزرگ با چهار چراغ و سر اگزوز هم به ساخته‌های مدرن مارانلو مثل 612 و 458 شبیه است؛ اما در همین حال، بین روما و کانسپت مازراتی آلفیری هم شباهت زیادی به چشم می‌خورد و به همین دلیل شایعاتی احتمال داده‌اند که جدیدترین اسب ایتالیایی‌ها تأثیراتی از کانسپت مازراتی گرفته باشد. این یعنی برخلاف ادعای فراری، ممکن است روما از خانوادهٔ پورتوفینو نبوده و به آلفیری ارتباط داشته باشد.

آلفیری به‌عنوان یک کانسپت در سال 2014 معرفی شد و در سال 2020 به‌عنوان جایگزین گرن‌توریزمو راهی خط تولید خواهد شد. از سوی دیگر، درحالی‌که انتظار می‌رفت روما با پیشرانه‌های مختلفی مثل V6 و حتی نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی ارائه شود، به همان پیشرانهٔ V8 136 نمادین فراری مجهز شده است یعنی همان موتوری که در سینهٔ مازراتی گرن‌توریزمو قرار دارد و احتمالاً زیر کاپوت آلفیری هم قرار خواهد گرفت. همهٔ این گمانه‌زنی‌ها با نگاهی شانه‌به‌شانه به روما و آلفیری بشدت تقویت می‌شوند زیرا همان‌طور که گفته شد، این دو گرن تورر ایتالیایی در ظاهر شباهت زیادی به هم دارند.

دماغه و چراغ‌های جلوی تیز، اسپلیتر چندتکه، گلگیرهای جلو، طراحی خمیدهٔ عقب و چراغ‌های عقب افقی آلفیری همگی به روما شباهت دارند. علاوه بر این، روما پنج سال بعد از رونمایی کانسپت مازراتی معرفی شده که زمان معقولی برای توسعهٔ یک خودروی جدید است؛ بنابراین همهٔ این‌ها موجب شده تصور شود که گرند تورر جدید فراری بر اساس کانسپت مازراتی ساخته شده است؛ اما با مطرح شدن این شایعات و گمانه‌زنی‌ها، سخنگوی فراری اعلام کرده است که روما صد درصد محصول مرکز طراحی فراری است. درهرحال هرچند ایتالیایی‌ها هرگونه ارتباط میان روما و آلفیری را رد کرده‌اند اما شباهت میان این دو گرن تورر قابل کتمان نیست.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها