شرکت اوبر در آسمان بندر می زند / نگاهی به طرح های احتمالی اوبر

0
637

کالاسودا_شرکت اوبر به زودی در آسمان بندر می زند. بندر زدن اوبر در آسمان موضوعی است که می تواند برای بسیاری از علاقه مندان به پرواز و البته کاربران همیشگی اوبر جذاب باشد.

شرکت اوبر در سال ۲۰۰۹ توسط استامبلآپان و تراویس کالانیک در سانفرانسیسکو کالیفرنیا تاسیس شد. اوبر یک سرویس  آنلاین است که به کاربران این امکان را می دهد که از طریق اپلیکیشن سرویس مورد نظر خود را سفارش دهند. برای آشنایی بیشتر با این شرکت بزرگ در ادامه با ما همراه باشید .

این شرکت استارتاپی موفق شد در ابتدا ۲۰۰ هزار دلار سرمایه اولیه و حامی مالی یا Seed Funding پیدا کند و این مبلغ در سال ۲۰۱۰ به ۱.۲۵ میلیون دلار رسید. این سرویس در اوت ۲۰۱۶ در ۶۶ کشور و ۵۰۷ شهر در سطح جهان در دسترس است.

 این اپلیکیشن حرفه ای مسافرین را به نزدیک ترین راننده مرتبط می سازد و با ارسال موقعیت مسافر به راننده شرایط شروع سفر را فراهم می سازد. تمامی این مراحل از طریق اپلیکیشن پیشرفته اوبر امکان پذیر است. مسافرین درخواست خود را از طریق اپلیکیشن ثبت می کنند و در صورت در دسترس بودن راننده، درخواست مسافر پذیرفته می شود. پرداخت هزینه سفر به صورت آنلاین از طریق اپ اوبر قابل محاسبه است و مبلغ پرداختی را به راننده اعلام می کند.

اکنون شرکت  تاکسی آنلاین اوبر با هدف توسعه تاکسی‌های پرنده مسابقه معماری برگزار کرده تا طرح‌های مفهومی از بنادر هوایی ویژه نشست‌ و برخاست تاکسی‌های پرنده خود را بشناسد. چرا که به گفته دارا خسروشاهی، مدیر اوبر، این ایستگاه‌ها مبتنی بر انرژی تجدیدپذیر باید در سال ۲۰۲۰ وارد فاز آزمایشی شده و تا سال ۲۰۲۳ وارد فاز تجاری شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

جالب است بدانید که مکان مخصوص نشست‌ و برخاست این شرکت  موسوم به UberAIR است که در طرح‌های مفهومی  این شرکت به‌خوبی نشان داده‌شده‌اند.

بر اساس گفته های مدیران شرکت اوبر، قرار است این بنادر در هر ساعت، ۴۰۰۰ مسافر را جابجا کرده و در ضمن باید مکانی برای شارژ برقی این پرندگان نیز ایجاد شود.

نظر شما چیست؟ آیا این یک سفر رویایی نیست؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید