شرکت سونی تولید دستگاه PS Vita را متوقف می کند

0
773

کالاسودا_خبری که به تازگی از سوی شرکت سونی منتشر شده نشان می دهد که این شرکت قصد دارید تولید دستگاه PS Vita را متوقف کند.

شرکت سونی به زودی و در سال 2019 کارخانه دستگاه بازی PS Vita را در ژاپن متوقف می کند و این شرکت برنامه ای برای معرفی جانشین این دستگاه ندارد. این موضوع را معاون ارشد مدیرعامل این شرکت نیز تایید کرده است. سال 2019 هشتمین سال عرضه این دستگاه از دسامبر سال 2011 است.

اظهارات معاون ارشد شرکت سونی

آقای هیرویوکی اودا معاون ارشد مدیرعامل شرکت سونی اظهار داشت :« هم اکنون ما برنامه ای برای تولید دستگاه جدیدی نداریم. در ژاپن ما تولید دستگاه Vita را تا سال 2019 ادامه خواهیم داد و از آن تاریخ به بعد دیگر این دستگاه را تولید نخواهیم کرد.» هنوز مشخص نیست که این توضیحات منحصرا مربوط به ژاپن می شود یا اینکه منظور آقای اودا کلی بوده است.

هیچ برنامه ای برای تولید دستگاه جایگزین برای PS Vita نیست

این دستگاه از زمانی که به بازار عرضه شد حدود 16 میلیون دستگاه در سرتاسر جهان فروخت و این آمار نسبت به فروش 80 میلیونی PSP کاملا ضعیف محسوب می شود. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که بازی های فوق العاده ای مانند Persona 4 Golden ، Spelunky و Final Fantasy X برای این دستگاه تولید شد ولی به نظر می رسد که نتوانسته نگاه ها را به خود جلب کند.

آقای اودا همچنین اشاره کرده است که در انتخاب بازی ها دقت عمل بالایی داشته اند و بازی هایی انتخاب شده است که محبوبیت بالایی میان کاربران و گیمرها داشته اند ولی باز هم نتیجه مثبتی مشاهده نشده است.

تولید هم زمان PS Vita با گوشی های گیمینگ

این موضوع را هم باید متذکر شویم که این دستگاه هم زمان با گوشی های با قابلیت گیمینگ به بازار عرضه شده که می تواند در عملکرد این دستگاه تاثیرگذار بوده باشد. قطعا این پروژه شکست خورده محسوب می شود و فکر نمی کنیم حتی جانشینی برای این دستگاه به بازار عرضه شود. اگر شرکت سونی بخواهد مخاطبان زیادی را به خود جلب کند باید بیشتر از این ها تلاش کند و سیستم های بهتری را راهی بازار کند.

امیدواریم که از مطالعه این خبر لذت برده باشید ، شما دوستان می توانید نظرات خود را راجع به این خبر با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها