شعبه جدید وایمو در چین دایر شد

0
412

کالاسودا – بخش خودروسازی گوگل به نام وایمو یک شرکت جدید در شهر شانگهای چین دایر کرده است.

وایمو که یکی از شرکتهای تابعه گوگل است، در حال تلاش برای ورود به بازار چین است و به همین دلیل در این کشور شعبه جدیدی احداث کرده که این، شرکت جدید خودروهای خودران را در شهر شانگهای چین تاسیس می‌کند.

شرکت وایمو در روز ۲۲ ماه مه، شرکتی موسوم به “Huimo Business Consulting” را با هزینه ۵۱۱ هزار دلار در شانگهای تاسیس کرد. محدوده کاری این شرکت، علاوه بر خدمات مربوط به طراحی و آزمایش بخش‌های خودروی خودران، تجارت و مشاوره تدارکاتی است که نماینده قانونی آن فردی به نام کوین برادلی ووسن ذکره شده است.

این در حالی است که این شرکت تازه تاسیس در حال استخدام کارمند جدید نیز است. یک سخنگوی وایمو تایید کرد که این واحد، در شانگهای تاسیس شده و کارمندان مشغول به کار هستند. وایمو برای حفظ رقابت میان آمریکا و چین در توسعه خودروهای خودران، دست به این اقدام زده است. به نظر گوگل، چین یکی از بازارهایی است که میتوان با سرمایه گذاری زیاد در آن سود دو برابر کسب کرد. شرکت وایمو در آینده با فشار بیشتری از سوی شرکت الفابت برای سوددهی و نه فقط انجام کارهای تحقیقاتی مواجه خواهد شد. این شرکت بجای ساخت خودروهای خود، مجوز فناوری ‌اش را به خودروسازهای سنتی‌تر و شرکت‌های حمل‌ونقل اعطا خواهد کرد.

بخش تولید فناوری خودروی خودران گوگل تحت نام وایمو و در قالب یک شرکت جدید کار خود را شروع کرد و با این هدف آغاز به کار کرد که به امر توسعه خودروهای خودران ادامه داده و خدمات خودروی کرایه خود را راه‌ اندازی کند.

جان کرافسیک مدیر عامل وایمو، پیش از این یکی از مدیران اجرایی شرکت هیوندا بوده است. سایر حامیان خودروهای خودران بر این باورند که فناوری مذکور می‌تواند بطور چشمگیری تعداد مرگ‌ومیرهای جاده‌ای را کاهش دهد؛ زیرا حواس ربات‌ها مانند انسان پرت نشده و قوانین را نیز نادیده نمی‌گیرند. گوگل در حال حاضر ۲۴ خودروی کراس‌اوور لکسوس RX و ۳۴ خودروی خود را در چهار ایالت واشنگتن، کالیفرنیا، آریزونا و تگزاس اجرایی کرده است. تا به امروز این خودروها ۳.۵ میلیون کیلومتر را در حال خودران سفر کرده‌اند.

خودروی بدون راننده گوگل یکی از پروژه‌های شرکت آلفابت است که به هدف ارتقاء فناوری خودروهای بی‌نیاز از راننده شکل گرفته است. این پروژه هم‌اکنون توسط یکی از مهندسان گوگل به نام سباستین ترون رهبری می‌شود که سابقاً استاد هوش مصنوعی در دانشگاه استنفورد بود و یکی از مبدعین گوگل استریت ویو است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید