اهمیت شماره تلفن بازیابی ، راهکار مفید گوگل برای حفاظت از حساب کاربری

0
383
اهمیت شماره تلفن بازیابی ، راهکار مفید گوگل برای حفاظت از حساب کاربری

روز جمعه، گوگل نتایج یک تحقیق سالانه در مورد حملات گسترده و هدفمند را منتشر کرد. این مطالعه معتقد است که استفاده از چند مرحله ساده مانند اضافه کردن شماره تلفن بازیابی می تواند کاربران را از بیشتر حملات محافظت کند. اما عموما آنها از یک قدم خاص  غافل می شوند: یک شماره تلفن بازیابی را به حساب Google خود اضافه کنید.

گوگل می گوید: “تحقیقات ما نشان می دهد که به سادگی با اضافه کردن یک شماره تلفن بازیابی به حساب گوگل خود می توانید تا 100 درصد از روبات های خودکار، 99 درصد حملات فیشینگ قدرتمند و 66 درصد از حملات هدفمند که در طول تحقیقات ما رخ داده است را مسدود کند” .

گوگل با محققان دانشگاه نیویورک و دانشگاه کالیفرنیا در تحقیق سالانه در مورد حملات گسترده و هدفمند همکاری کرده و یافته ها نشان داده است که سلامت اکانت های عمومی راه خوبی برای جلوگیری از حملات و هک است.

سختگیری گوگل برای تائید شماره تلفن

گوگل توضیح می دهد ما یک لایه امنیتی اتوماتیک و پیشگیرانه برای امنیت بهتر برای محافظت از همه کاربران در برابر سرقت داده های اکانت فراهم می کنیم. “اگر ما یک تلاش ورود به سیستم مشکوک را شناسایی کنیم (مثلا از یک مکان یا دستگاه جدید)، به دنبال گزینه های اثبات بیشتری خواهیم بود تا دریابیم که آیا این فرد شما هستید یا فرد دیگری کنترل دستگاه شما را بر عهده گرفته است. این اثبات ممکن است تأیید شماره تلفن معتبر یا پاسخ به یک سوال باشد که تنها شما پاسخ درست را می دانید. “شماره تلفن بازیابی

کد SMS یا ریکاوری با شماره

این اثبات اضافی می تواند شامل یک تایید صحت دو مرحله ای در گوشی شما یا حتی ارسال یک پیام متنی SMS باشد. به گفته گوگل، هر کدام از این دو شروش به شیوه خود کاملا موثر هستند: کد های SMS کمک کرده است تا 100 درصد از روبات های خودکار، 96 درصد از حملات فیشینگ گسترده و 76 درصد از حملات هدفمند را جلوگیری کنند. اما کاربرانی که پیشنهادات را اجرا کردند، آنقدر بهینه عمل کرده بود که  حتی 100 درصد از روبات های خودکار ، 99 درصد حملات فیشینگ گسترده و 90 درصد از حملات هدفمند را متوقف کردند. برای غیر فعال کردن تائید دو مرحله ای گوگل نیز این مقاله را بخوانید.

در حالی که این کار در بعضی موارد ممکن است موثر باشد، این تأثیر در حملات فیشینگ به میزان 10 درصد کاهش می یابد. به این ترتیب کاربرانی که شماره تلفن بازیابی روی اکانت خود ندارند، بهتر است این کار را انجام دهند. تاثیر این در جلوگیری از حملات فشینگ ثابت شده است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها