آموزش گام به گام شماره گذاری اسلایدها در پاورپوینت و حذف آن

0
3989

شماره گذاری اسلایدها در پاورپوینت یکی از مواردی است که در هنگام یک ارائه در قالب پاوپوینت می تواند کمک بسیار خوبی برای  شما به شمار رود، با این وجود ممکن است گاهی اوقات نیاز داشته باشید که این شماره گذاری را حذف کرده یا در برخی از صفحات به خصوص صفحات عنوان آن را حذف کنید.

شماره گذاری اسلایدها در پاورپوینت

شماره گذاری اسلایدها در پاورپوینت ترفند خاص خود را دارد که بسیار ساده نیز هست. برای شما گذاری صفحات مورد نظر باید تمام اسلاید ها را با استفاده از ctrl همراه با A انتخاب کرده و وارد تب Insert شوید. در این تب بخش Text وجود دارد و پس از پیدا کردن آن گزینه های مختلفی در اختیار شما قرار می گیرد.

حال باید قابلیت Slide Number را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. Slide Number امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید از آن استفاده کنید. با انتخاب این بخش شما وارد قسمت Header And Footer می شوید که می توانید از این بخش برای شماره گذاری اسلاید ها بهره مند شوید.

در بخش اسلاید باید تیک فعال سازی Slide Number را انتخاب کنید. به این ترتیب تمام صفحاتی که شما انتخاب کرده اید شماره دریافت می کنن که در زمان ارائه می توانید از این ترفند به سود خود استفاده کنید.

شماره گذاری اسلایدها در پاورپوینت

حذف شماره اسلایدها در پاورپوینت

همانطور که در بخش بالا بیان شد این ترفند کاربرد های زیادی دارد با این وجود ممکن است شما قصد داشته باشید که تمام این شماره ها را حذف کرده یاد تنها شماره ای که برای صفحه عنوان در نظر گرفته اید مخفی شود با استفاده از روش زیر می توانید این کار را انجام دهید.

در نظر داشته باشید شماره ای که در اختیار شما در محل موردنظرتان قرار می گیرد همان اعدادی است که در گوشه سمت چپ در اسلایدهای کوچکی نمایش داده می شود.

حال باید به تب Insert رفته و در این قسمت به بخش Text بروید و گزینه Slide Number را انتخاب کنید. این مسیر همان روشی است که در بخش بالا برای شماره گذاری از آن ها استفاده کردیم.

برای حذف شماره ها باید تیک فعال سازی Slide Number که در پنجره ی Header And Footer نمایش داده می شود را برداشته و آن را غیر فعال کنید و سپس گزینه Apply To All را انتخاب کرده و سپس Ok کنید.

مورد کاربردی که می توان به آن اشاره کرد را می توان در مورد حذف یا بهتر بگوییم مخفی کردن شماره ها در صفحه های عنوان ها دانست که معمولا مورد استفاده قرار می گیرد، برای این موضوع تنها کافیست مراحل بالا را طی کرده و گزینه Don’t Show on the Title Slide را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه می توانید از این ویژگی نیز بهره مند شوید. در نظر داشته باشید تا زمانی که این گزینه فعال است صفحاتی که دارای فرمت عنوان یا همان Title هستند بدون شمارش پیج قابل رویت هستند.

حذف شماره اسلایدها در پاورپوینت

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها