آموزش شناسایی نقاط کور وای فای برای تقویت سیگنال در خانه

0
716
آموزش شناسایی نقاط کور وای فای برای تقویت سیگنال در خانه

وای فای در گوشی ها می تواند به صورت بی سیم ما را به دنیای اطراف متصل می کند. ارتباط بین وای فای و گوشی های هوشمند به چیزی شبیه رابطه ای که انسان با اکسیژن داشته است تبدیل شده است. سیگنال های وای فای به صورت لایه ای نامرئی در اطراف ما وجود دارد که به دستگاه های ما کمک می کند تا حداکثر توانایی خود را داشته باشند.

اگرچه ماندن در مرزهای یک شبکه Wi-Fi به منظور ارتباط برقرار کردن بی معنی است ، اما مواردی وجود دارد که تلفن شما با وجود قرار گرفتن در محدوده شبکه Wi-Fi قادر به اتصال به شبکه Wi-Fi شما نخواهد بود. این اغلب در داخل ساختمان ها یا خانه ها اتفاق می افتد. مناطق کور وای فای  یا وایرلس منطقه ای در داخل خانه یا محل کار است که علیرغم اینکه تحت پوشش منطقه Wi-Fi قرار دارد اما سیگنال نمی دهد. این پدیده در مناطق پرجمعیت متداول است. برخی از بهترین روش ها برای خلاص شدن از شر نقاط کور وای فای در زیر شرح داده شده است.

وای فای در گوشی ها می تواند به صورت بی سیم ما را به دنیای اطراف متصل می کند

پیدا کردن نقاط کور

برای یافتن نقاط کور سیگنال وای فای (مناطقی که Wi-Fi در آن صفر می شود) می توانید با قدم زدن در خانه با تلفن هوشمند خود متوجه این نقاط شوید. توجه به قدرت سیگنال Wi-Fi و توجه به میزان صفر شدن آن به شما در کشف یک منطقه کور کمک می کند. همچنین می توانید از برنامه Wi-Fi Analyzer در تلفن هوشمند اندرویدی خود استفاده کنید تا اطلاعات دقیقی درباره قدرت سیگنال وای فای کسب کنید.

پیدا کردن نقاط کور

تغییر وضعیت مودم

موقعیت روتر را تغییر دهید اگر مکان روتر شما در یک گوشه ساختمان قرار دارد و منطقه کور آنتن وای فای در گوشه مخالف آن قرار دارد ، این یک نشانه روشن است که مقصر نبود سیگنال فاصله است. در این حالت ، انتقال روتر به یک مکان مرکزی به سرعت مشکل شما را برطرف می کند.

تغییر وضعیت مودم

استفاده از کانال وایرلس با تراکم کم

در حالی که اکثر روترهای Wi-Fi جدید به صورت خودکار به کم تراکم ترین کانال سوئیچ می شوند، اما استفاده از استفاده از  روترهای ارزان قیمت ممکن است مشکلاتی در این خصوص را ایجاد کند و بهترین است از کانال های با تراکم کم در شبکه استفاده کنید. برنامه ای مانند WiFi Analyzer به شما در شناسایی کم تراکم ترین کانال شبکه وای فای کمک می کند.

استفاده از کانال وایرلس با تراکم کم

به روز رسانی سخت افزار

به روزرسانی سخت افزار و سیستم عامل و جایگزین کردن روتر یا هر سخت افزار مرتبط با وای فای که فرسوده شده است، یک روش عاقلانه برای به دست آوردن بهترین عملکرد برای اتصال به شبکه است. مشاوره با سازندگان سخت افزار و استفاده از کمک آنها نیز یک اقدام خوب است.

به روز رسانی سخت افزار

استفاده از آداپتور USB

آداپتورهای USB عملکرد و قدرت سیگنال بیشتری را ارائه می دهند زیرا این سخت افزارهای خارجی در اخذ حتی کوچکترین پهنای باند بسیار بهتر عمل می کنند. اگر شما نیز راه حلی به نظرتان می رسد که می توانید با کمک آن سیگنال وای فای را قوی کنید برای ما کامنت بگذارید.

استفاده از آداپتور USB

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها