شناسایی هویت کاربران در دستور کار وزارت ارتباطات

0
355

کالاسودا_شناسایی هویت کاربران موضوعی است که به زودی در دستو کار وزارت ارتباطات قرار می گیرد.موضوع شناسایی هویت کاربران یک موضوع اساسی خواهد بود.

به نظر می رسد شناسایی هویت کاربران ایرانی  یک موضوع مهم است چرا که معاون وزیر ارتباطات گفت: طبق مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات داشتن سیستم شناسایی هویت الزامی شده و تا پایان سال ارائه خدمت به شهروندان ایرانی منوط به داشتن شناسه هویت یکتا و هویت مکان یکتا می‌شود.

رسول سرائیان رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در یک نشست خبری از الزامی شدن داشتن هویت یکتا و هویت مکان یکتا برای ایرانی‌ها در دریافت خدمات خبر داد و اظهار داشت: طبق مصوبات قانونی هر ایرانی باید یک کد ملی به علاوه یک آدرس مکان یکتا داشته باشد و ارائه خدمات به افراد تنها با احراز این دو شناسه امکانپذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: مقدمات انجام این برنامه در حال حاضر آماده شده و سامانه‌ای برای ثبت کدملی و کدپستی و استعلام کدپستی وجود دارد که از پایان سال آینده این برنامه به طور کامل اجرایی می‌شود.

وی تأکید کرد: مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات در الزام وجود سیستم  شناسایی هویت برای ارائه سرویس به تمام افراد حقیقی و حقوقی یک برنامه اجرا شده در دیگر کشورها است و در اغلب کشورها یک سیستم شناسایی برای احراز هویت افراد در ارائه سرویس‌ها وجود دارد.

سرائیان با اشاره به ۴ مرحله برای تکامل توسعه دولت الکترونیک در کشور گفت: مراحل فیلدهای داده‌ای، مرکز تبادل اطلاعات، سکوی داده‌باز و گام تحلیل و تجاری‌سازی پیش‌بینی شده که گام چهارم نیز تا پایان سال اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به ارزش اقتصادی داده‌های باز گفت: سالانه ۳.۲ تا ۵.۳ تریلیون دلار ارزش داده‌های باز ارزیابی می‌شود.باید دید این سیستم شناسایی هویت کاربران در آینده چه بازخوردی خواهد داشت .

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در ساعت ۹ هر شب به آخرین اخبار حوزه تکنولوژی گوش دهید