شکایت آمازون از ترامپ در پی دخالت سیاسی در مناقصه میلیاردی

0
152

شرکت آمازون شکایت خود را درباره واگذاری قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری (JEDI) به مایکروسافت تسلیم پنتاگون کرد. آن‌ها معتقدند دخالت سیاسی ترامپ باعث شده مایکروسافت به جای آمازون بتواند برنده این مناقصه شود.

به گزارش کالاسودا به نقل از cnet، در این مناقصه پرسود، مایکروسافت به عنوان برنده مدرنیزه کردن زیرساخت‌های پنتاگون در قراردادی با نام «ابرواره‌‌ مشترک برای زيرساخت‌های دفاعی» (JEDI) اعلام شد، در حالیکه آمازون شانس اول این مناقصه بود.

آمازون ادعا کرده در اعلام برنده نهایی این مناقصه سوگیری و دخالت سیاسی توسط دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

ترامپ یکی از منتقدان همیشگی جف بزوس، بنیانگذار و مدیرعامل آمازون است و این شرکت در شکایت خود بر دیدگاه‌های منفی دونالد ترامپ تاکید کرده است.

آمازون و بزوس یکی از اهداف مورد علاقه ترامپ برای انتقاد کردن هستند و کشمکش میان این دو در آمریکا بر هیچ کس پوشیده نیست.

آمازون این شکایت را برای حفظ اسرار تجاری به صورت مهر و موم شده تحویل پنتاگون داده است.

آمازون اعلام کرده اسنادی که برای اثبات ادعایش دارد شامل چندین ویدئو از جمله یک بخش از برنامه تلویزیونی فاکس نیوز است که در آن ترامپ گفته نباید قرارداد پنتاگون به آمازون داده شود.

ماه گذشته نیز سایت «Task & Purpose » در گزارشی اعلام کرده بود ترامپ به جیمز ماتیس، وزیر دفاع وقت دستور داده بود «آمازون» را از میان کاندیداهای این قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری کنار بگذارد.

اعلام نام مایکروسافت به عنوان برنده این مناقصه در ماه گذشته، باعث تعجب بسیاری از کارشناسان و ناظران این صنعت شده بود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها