شکایت از گوگل به دلیل نحوه مدیریت داده‌های موقعیت مکانی

0
98

طبق خبرها چندین ایالت، از کمپانی گوگل به دلیل نحوه‌ی مدیریت داده‌های موقعیت مکانی شکایت کردند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از cnet، روز دوشنبه دادستان‌های کل از ایالات ایندیانا، تگزاس، ایالت واشنگتن و واشنگتن دی سی، علیه گوگل به دلیل استفاده از داده‌های موقعیت مکانی شکایت کردند.

این شکایت‌ها که به طور جداگانه تنظیم شده و ادعا می‌کند که کاربران گوگل نمی‌توانند استفاده از داده‌های موقعیت مکانی را غیرفعال کنند و این کمپانی متهم به فریب دادن کاربران و تجاوز به حریم خصوصی آنها است.

راسین دادستان کل دی سی روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: گوگل به اشتباه کاربران را به این باور رسانده که تغییر تنظیمات حساب کاربری، باعث حفاظت از حریم خصوصی آن‌ها می‌شود؛ اما در حقیقت کاربران نمی‌توانند دسترسی اطلاعات شخصی‌شان را محدود کنند. برخلاف اظهارات گوگل، این کمپانی به طور سیستماتیک مشتریان را زیر نظر دارد و از اطلاعات آن‌ها سود می‌برد.

این ایالت‌ها ادعا کردند که گوگل از روش‌های طراحی فریبنده به عنوان “الگوهای تاریک” استفاده می‌کند تا افراد را از محافظت از حریم خصوصی خود باز دارد. در اروپا، این تکنیک‌ها توسط قانون خدمات دیجیتال ممنوع شده است.

خوزه کاستاندا، سخنگوی گوگل گفت: دادستان کل بر اساس ادعاهای نادرست و اظهارات قدیمی در مورد تنظیمات گوگل این اتهامات را مطرح کرده است؛ و گوگل همیشه از ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی در محصولات خود استفاده می‌کند.

روز جمعه، گوگل درخواستی را برای رد شکایت به رهبری کن پکستون، دادستان کل تگزاس ارائه کرد.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها