صادرات استارت آپ های ایرانی به خارج از کشور

0
222
صادرات استارت آپ های ایرانی به خارج از کشور

استارت آپ های ایرانی نیز دست به صادرات به خارج از کشور می زنند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، استارت آپ های ایرانی که توانسته اند بخش اعظمی از بازار و اقتصاد ایران را در اختیار بگیرند حالا به فکر تسلط در بازارهای کشورهای همسایه افتاده اند. این استارت آپ ها با همراهی اتاق بازرگانی ایران قصد دارند تا حضور چشمگیری در بازار های کشورهای همسایه به منظور صادرات آنچه در ایران وجود دارد داشته باشند.

بنابراین گزارش، حضور استارت آپ ها در بازار کشورهای خارجی به منظور صادرات کالای ایرانی به گونه ای است که مشخصات کالا و میزان و حجم آن و هویت کامل شرکت صادر کننده را مشخص نمی کند و این مساله فرصت مناسبی در اختیار ایرانی ها قرار می دهد که بر خلاف محدودیت های شدیدی که از سوی آمریکا برای صادرات کالاهای ایرانی وجود دارد بتوانند این اقدام را به راحتی انجام دهند.

در همین رابطه طبق اعلام اتاق بازرگانی ایران، برخی شرکت‌هایی که زمانی استارت‌آپ بودند و امروز تبدیل به یک بازیگر در فضای اقتصادی کشور شده‌اند، در حال ورود به کشورهای همسایه هستند و قرار است با این هدف در بازارهای همسایه حضور یابند که بازیگر اصلی این بازارها باشند.

این اقدام اتاق بازرگانی و همراهی استارت آپ ها با آن به این دلیل است که ر یک سری اشخاص و یا شرکت‌ها در حال فعالیت و ارائه خدمات برای خارجی‌ها به صورت freelancer یا آزاد هستند و عملاً جریان صادرات خدمات فناوری اطلاعات در حال رخ دادن است ولی با توجه به اینکه این ارائه خدمات به صورت کاملاً غیررسمی و تحت عنوان کارهای شخصی یا کارهای بی نام و نشان انجام می‌شود، نه حجم آن مشخص است، نه حمایتی می‌گیرند و نه حقوق قانونی آن پرداخت می شود.

گفتنی است، ظرفیت شرکت‌های ایرانی از حیث دانش و توانمندی فناوری برای صادرات خدمات فناوری اطلاعات بسیار قابل توجه است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها