صادرات نرم ‌افزارهای هوش مصنوعی توسط آمریکا محدود شد

0
327

دولت ترامپ روز جمعه برای محدود کردن صادرات نرم افزارهای هوش مصنوعی به عنوان بخشی از تلاش برای نگهداری فناوری‌های حساس به دور از دسترس قدرت‌های رقیب مانند چین اقداماتی را انجام داد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از ونچربیت، طبق فرمان جدید که از دوشنبه اجرایی می‌شود، شرکت‌هایی که صادر کننده انواع خاصی از نرم افزارهای تصویرسازی جغرافیایی از ایالات متحده هستند ، باید برای دریافت مجوز  ارسال آن به خارج از کشور (به جز کانادا) درخواست ارائه کنند.

هدف آمریکا از این کار چیست؟

جیمز لوئیس، متخصص فناوری در مرکز تحقیقات استراتژیک و مطالعات بین‌المللی مستقر در واشنگتن در این باره گفت: “آنها می‌خواهند شرکت‌های آمریکایی را از کمک به چینی‌ها در ساخت محصولات بهتر هوش مصنوعی باز دارند؛ محصولاتی که می‌تواند به ارتش آنها کمک کند.”

این قانون به احتمال زیاد مورد استقبال صنعت قرار خواهد گرفت، زیرا ترس از برخورد گسترده در خصوص صادرات اکثر سخت افزارها و نرم افزارهای هوش مصنوعی وجود دارد.

این اقدام نرم افزاری می‌تواند حسگرها، پهپادها و ماهواره‌هایی که برای اتوماتیک کردن روند شناسایی اهداف نظامی و غیرنظامیان مورد استفاده قرار گیرد را نیز در بر بگیرد.

پیشینه این اقدام

این اقدام برای اولین بار توسط وزارت بازرگانی تحت موافقت قانونی در سال 2018 نهایی شد ، که این آژانس را به نوشتن قوانینی به دلایل اقتصادی و امنیتی برای تقویت نظارت بر صادرات فناوری‌های حساس به کشورهایی مانند چین واگذار کرد. رویترز برای اولین بار گزارش داد که این آژانس در حال نهایی کردن مجموعه ای از قوانین برای محدود کردن چنین صادراتی در جهت رونق صنعت ایالات متحده است که سختگیری‌های شدیدتر در خصوص فروش سخت افزارها و نرم‌افزارهای خود اعمال کرده است.

 این قانون فعلا تنها در ایالات متحده اجرا خواهد شد، اما مقامات ایالات متحده بعدا می توانند آن را به نهاد‌های بین‎المللی ارائه دهند تا یک قانون یکپارچه در سطح جهانی در خصوص آن ایجاد کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها