چرا صفحه نمایش گوشی آیفون به سادگی می شکند و چه باید کنیم؟

نیل دکستر، مدیر واحد تعمیراتی Jet City Device در شیکاگو قصد دارد اطلاعاتی سوال چرا صفحه نمایش گوشی آیفون به سادگی می شکند و چه باید کنیم را در اختیارمان قرار می دهد.

همانطور که گوشی های هوشمند بزرگتر و نازک تر شده اند، بسیار شکننده شده اند و به سادگی با مشکل رو به رو می شوند. صنعت تولید گوشی های هوشمند با رشد خوبی در چند سال اخیر رو به رو بوده است،در حالی که کاربران در سال های 2017 و 2018 با گوشی های هوشمند گرانتری رو به رو شدنده و به نوعی یک جهش را تجربه کردند و امروز نیز گوشی های موبایل برند های برتر قیمتی در حدود 900 تا 1100 دلار را شامل می شوند.

در همان زمان واحد های خدماتی جت سیتی و تعمیرگاه زنجیره ای uBreakiFix با تعدادی زیادی از گوشی های آیفون 7 رو به رو شدند که اولین بار در سال 2016 توسعه پیدا کرده بود.

آقای Justin Wetherill مدیر عامل شرکت uBreakiFix بیان می کند که طرح تعمیرات این شرکت بسیار محبوبیت دارد و می توان با پرداخت 86 دلار در مقایسه با 149 دلار کمپانی اپل شرایط خوبی را برای گوشی های موبایل ایجاد کرد.

حال یک سوال مهم ایجاد می شود که کاربران برای تعمیر گوشی هوشمند آیفون خود به کجا مراجعه کنند، شرکت های تعمیراتی یاد شده یا واحد خدماتی خود شرکت اپل، موضوعی که بدون شک چالش برانگیز است.

صاحبان آیفون XS Max اگر با مشکل شکستی صفحه نمایش رو به رو شوند انتخاب زیادی ندارند و باید به نمایندگی های تعمیرات اپل مراجعه کنند. قیمت صفحه نمایش این گوشی هوشمند 329 دلار است و کاربران برای دریافت گارانتی این گوشی هوشمندنیاز به پرداخت 200 دلار به مدت 2 سال و همچنین 29 دلار برای صفحه نمایش این گوشی هوشمند دارند.

بسیاری از صاحبان فروشگاه ها در مورد پرداخت بیمه برای صفحه نمایش موفق نیستند و می گویند که هزینه تعمیر این محصولات ارزان تر از بیمه خواهد بود. بر اساس گزارش مصرف کنندگان اگر شما در کنار افرادی قرار می گیرد که بسیار بدشناس هستید پوشش  AppleCare+ می تواند برای شما جالب توجه باشد و به نوعی یک اتفاق مثبت تلقی می شود.

با این وجود برخی از ریاضیات اولیه را با یکدیگر مشاهده می کنیم. آیفون 8 که گوشی هوشمند سال 2017 بع شمار می رود Apple Care هزینه ی 129 دلاری دارد و هزینه تعمیر آن نیز 149 دلار و بیمه آن نیز 29 دلار قیمت دارد.

با این حال، برخی از ریاضیات اولیه را امتحان کنید. اپل مراقبت برای آی فون 8، یک مدل از سال 2017، هزینه 129 دلار و تعمیر 149 دلار بدون بیمه یا 29 دلار با آن است، بنابراین لایحه اپل مراقبت 158 دلار خواهد بود. فروشگاه های uBreakiFix 86 دلار برای تعمیر آی فون 8 پرداخت می کنند.این موضوع در حالی رخ می دهد که هزینه تعمیر گوشی هوشمند در uBreakiFix 86 دلار خواهد بود.

بیشر بخوانید: تفاوت انواع صفحه نمایش LCD، LED، OLED، AMOLED و پلاسما

با این وجود مدل های جدید تر گوشی های آیفون قیمت بالاتری در بخش تعمیر دارند و توانایی تعمیر صفحه نمایش به جز نمایندگی های اپل وجود ندارد و کاربران مجبور به مراجه به نمایندگی دارند. این موضوع را در نظر داشته باشید که قیمت تعمیر صفحه نمایش ایفون ایکس نیز 279 دلار است.

فیلیپ شیلر، معاون ارشد ارشد اپل، در معرفی آخرین مدل های آیفون، XS و XS Max در سال گذشته اعلام کرد که که این گوشی ها شیشه ای با دوام ترین ترتیب در گوشی های هوشمند دارند.

البته جدای از بحث های تبلیغاتی این موضوع را باید در نظر گرفت که کاربران باید احتیاط بسیاری در مورد گوشی های گران قیمت خود داشته باشند، زیرا ممکن است که گوشی آن ها هیچ آسیبی نبیند. با این وجود حضور گوریلا گلس نیز می تواند تا حدی از شکستی صفحه نمایش جلوگیری کند که گوشی های آیفون از این ویژگی بهره مند هستند.این موضوع را در نظر داشته باشید که شکستگی صفحه نمایش گوشی های هوشمند نیز سود بسیار بالایی برای کمپانی ها در بخش تعمیرات دارد.

در این زمینه یکی از مدیران فروشگاه های اپل در ایالات متحده می گوید که من به هرکسی در هنگام خرید می گویم که از محافظ صفحه نمایش برای گوشی هوشمد خود استفاده کنند و این موضوع علاوه بر جذابیت توسط رنگ های مختلف محافظت گوشی هوشمند خود را بسیار بالا می برد و هزینه ی خاصی نیز در مقایسه با تعمیر گوشی های هوشمند ندارد.

به طور کلی نظرات در این زمینه متفاوت است، اما بدون شک باید تمام روش ها را برای جلوگیری از این موضوع انجام داد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

مطالب اخیر

تولید ۱.۲۷ میلیون خودرو برقی توسط خودروسازان آلمانی

خودروسازان آلمانی در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱.۲۷ میلیون خودرو برقی تولید کرده و از…

3 روز پیش

خلاصه افتتاحیه WWDC 2024 در ۱۰ دقیقه

به گزارش کالاسودا، در این ویدئو خلاصه ۱۰ دقیقه‌ای از رونمایی‌های نرم افزاری اپل در…

4 روز پیش

حرکت عجیب یا معقولانه ترکیه علیه خودروهای چینی

ترکیه  علیه خودروهای چینی تعرفه ۴۰ درصدی اعمال می‌کند. به گزارش کالاسودا، در سال ۲۰۲۳،…

6 روز پیش

رونمایی از شاسی بلند Luxeed S9؛ محصول مشترک هوآوی و چری علیه تسلا

Luxeed S9؛ جدیدترین خودرو برقی، محصول مشترک هوآوی و چری در پاسخ به تسلا مدل…

1 هفته پیش

همه چیز درباره خودرو برقی تسلا مدل ۲

خودرو برقی تسلا مدل ۲ پر مخاطب ترین خودروی برقی است که جهان تقریبا چیزی…

1 هفته پیش

کشف دلیل اصلی التهاب روده توسط محققان انگلیسی

گروهی از محققان انگلیسی مدعی شدند با تجزیه و تحلیل ژنتیکی دلیل اصلی التهاب روده…

1 هفته پیش