ضرر مالی 900 هزار دلاری اپل توسط دو نوجوان چینی

0
215
ضرر مالی 900 هزار دلاری اپل توسط دو نوجوان چینی

کمپانی اپل در سال های اخیر روند رو به رشدی را طی نکرده است و از دید بسیاری از کاربران نیز این اتفاق پس از فوت استیو جابز آغاز شد. حال خبر جالبی منتشر شده است که نشان می دهد دو نوجوان توانسته اند ضرری معادل 895800 دلار را به این شرکت قدرتمند تحمیل کنند. این دو نوجوان جیانگ و ژو نام داشتند که در این خبر به بررسی ضرر مالی 900 هزار دلاری اپل توسط آن ها می پردازیم.

موضوع ضرر مالی اپل بسیار شبیه به یک داستان جالب است اما این داستان بر اساس واقعیت است. داستان این گونه است که دو دانش آموز در ایالات متحده که ملیتی چینی دارند گوشی های تقلبی چینی را به شکل حرفه ای وارد ایالات متحده کرده و به دلیل اینکه این گوشی های هوشمند روشن نمی شوند و آن ها را به روش های مختلف برای گارانتی اپل ارسال می کردند و گوشی های هوشمند آیفون جدید را از این شرکت دریافت می کردند. نکته جالب توجه این موضوع بازگرداندن گوشی های هوشمند سالم به کشور چین است و به فروش می رسید. به نظر این کلاه برداری فامیلی است زیرا پول های حاصل از فروش گوشی های اپل برای مادربزرگ یکی از آن ها واریز می شد.حسابی که نوه او نیز به این حساب دسترسی داشته است.1500 گوشی هوشمند تقلبی با گوشی موبایل جدید ضرر مالی 900 هزار دلاری را رقم زدند

1500 گوشی هوشمند تقلبی با گوشی موبایل جدید ضرر مالی 900 هزار دلاری را رقم زدند

در طول دو سال این دو نوجوان حدود 3000 هزار گوشی هوشمند را برای گارانتی ارسال کرده بودند و حدود 1500 گوشی هوشمند مورد تایید قرار گرفته و نسخه تعمیر شده یا نو در اختیار این دو دانشجو قرار گرفته است. آن ها در این مدت اعلام می کردند که اگر گوشی هوشمند آن ها تعمیر نشود از اپل شکایت می کنند و بخش خدمات پس از فروش اپل نیز متوجه این موضوع نشده که گوشی های هوشمند تقلبی در اختیار آن ها قرار گرفته که فاقد گارانتی هستند.

البته در ابتدای این کلاه برداری حدود دو سال پیش توسط مامورین مربوط برای جیانک نامه ای فرستاده شد که وارد کردن گوشی های تقلبی خلاف مقررات است و دیگر به واردات این محصولات نپردازند، اما پاسخی از وی دریافت نشد.

حال این کلاه برداری بزرگ به نظر باعث باطل شدن ویزای این دو دانش آموز می شود، اما شرایط این دو نفر کمی متفاوت است زیرا یانگ علاوه بر کلاه برداری به واردات گوشی های آیفون تقلبی نیز متهم است، با این وجود هر دو متهم و وکیل های آن ها اعلام کرده اند که این دو نوجوان از تقلبی بودن گوشی های هوشمند بی اطلاع بودند و تنها فکر می کردند این گوشی های هوشمند مشکلات ساده و جزئی دارند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها