طرح حمایتی بیل گیتس از یک استارتاپ

0
552

کالاسودا_ بیل گیتس قصد دارد در قالب یک طرح حمایتی، برای پروژه ای استارتاپی سرمایه گذاری کند. این سرمایه گذاری در حوزه هایی مثل ثبت تصاویر ماهواره ای خواهد بود .

بیل گیتس،قصد دارد در راستای توسعه فعالیت های خود در فضای اشتغال و استارتاپ ها از طرحی جدید حمایت کند که شامل عکسبرداری حرفه ای از سطح زمین می شود.

بر اساس براوردهای اولیه، هزینه این پروژه به یک میلیارد دلار می رسد اما میزان سرمایه گذاری ها در آن فاش نشده است. می توان با کمک چنین پروژه ماهیگیری غیرقانونی، آب و هوا و ردیابی مهاجرت حیوانات در سراسر جهان را رصد کرد

درواقع، بیل گیتس قصد دارد در پروژه ای سرمایه گذاری کند که بالغ بر ۵۰۰ ماهواره ویدئویی واقعی را  از بخش های مختلف کره زمین به تصویر بکشد.

نام این استارت آپ« EarthNow » است . ماسایوشی سان مدیر ارشد اجرایی سافت بانک نیز در این پروژه سرمایه گذاری می کند. در آخرین رتبه‌بندی انجام شده توسط مجله فوربس بیل گیتس با دارایی خالص ۸۶  میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد جهان به‌شمار می‌آید. وی نخستین بار در سال ۱۹۹۴ در رتبه نخست از فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت و برای ۱۵  سال پیاپی در صدر این فهرست قرار داشت، سپس در سال ۲۰۱۰ بازرگان مکزیکی؛ کارلوس اسلیم جای او را گرفت.

سال ۲۰۱۴ پس از ۴  سال گیتس در شرایطی به رتبه دوم رسید که  اخیرا از ریاست هیئت مدیره مایکروسافت کناره‌گیری کرده بود،سپس  بار دیگر از سوی مجله اقتصادی فورس به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان انتخاب شد . در مجموع، ثروت خانواده گیتس بعد از خانواده والتون؛ وارثان شرکت وال‌مارت و فرزندان بنیانگذارش؛ سام والتون، در رتبه دوم قرار دارد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید