طوفان ایرما مردم را با رادیو آشتی داد

0
359
طوفان ایرما مردم را با رادیو آشتی داد|کالاسودا

طوفان ایرما مردم را با رادیو آشتی داد|کالاسودا

کالاسودا-پس از وقوع طوفان های سنگین در آمریکا مردم برای رد و بدل کردن اطلاعات خود به رادیو متوسل شده اند . موضوعی که طی 10 سال اخیر رکوردی بی سابقه را ثبت کرده است .

اگرچه رادیو و تلویزون جزو نخستین ابزارهای دریافت اطلاعات در سطح جهان محسوب می شوند، اما جالب است که وقوع حادثه ای ناگوار مثل طوفان باعث می شود، همبستگی مردم برای دنیال کردن خبرها از طریق رادیو بیشتر می شود .

یکی از تبعات اصلی وقوع طوفان و سیل، قطع شدن امکانات اینترنتی و ماهواره ای و در نتیجه قطع شدن ارتباط فرد با جهان پیرامونش است . جالب است که طی طوفان ایرما اهالی ایالت های مختلف آمریکا به ویژه اهالی فلوریدا به شدت به سمت استفاده از رادیو گرایش پیدا کردند .

بر اساس امارها برنامه زنده گفتگوی رادیویی ویژه طوفان ایرما موفق شده در عرض یک هفته رکورد 6 میلیون کاربر جدید را شکسته و به مردم کمک کند برای رو به رو شدن با طوفان آماده شوند .

اما چرا این برنامه رادیویی تا این حد مورد اقبال مردم واقع شد؟

فرض کنید تمامی مسیرهای ارتباطی شما با جهان پیرامونتان قطع شده باشد و راهی به جز استفاده از رادیو برای اطلاع از آن چه در جریان است ندارید ، بنابراین وابستگی شما به رادیو هزاران برابر خواهد شد .

درواقع در چنین شرایطی احساس این که ملجاء و پناهگاهی برای برقراری ارتباط با سایر نقاط جهان دارید بسیار مهم است . حتی شاید شنیدنه صدای گوینده رادیو بتواند برای مخاطبان یک احساس آرامش و امنیت همزمان ایجاد کند .

مردم در طول طوفان ایرما با اتصال به برنامه های زنده خبری و ارتباط با این برنامه ها تلاش کردند سوالات پزشکی، اورژانسی،روش های مقابله با شرایط بحرانی و …را مورد بررسی قرار داده و از پس شرایط سخت پیش رو برآیند .

جالب است که برنامه گفت و گوی خبری زنده فلوریدا از سال 2012 شروع به کار کرده است . اما این نخستین باری است که برنامه مورد نظر موفق به عبور از مرز 6 میلیون گوینده همزمان می رسد .

به عبارت دیگر می توان اینوگونه استنباط کرد که طوفان ایرما راهکاری شده برای آشتی دادن مخاطبان وابسته به اینترنت و تکنولوژی روز با رادیو است .

اگرچه نمی توان منکر این موضوع شد که اغلب این برنامه ها برای برقراری ارتباط با مخاطبان امکان ثبت پیغام های صوتی و البته پاسخ دهی سریع کارشناسان به مشکلات مردمی را نیز فراهم کرده اند .

افزون بر این ها، مدیران کانال های رادیویی ، ساعت ها از زمان خود را صرف به روز رسانی های مرتبط با  زمان واقعی روی سرعت باد و اطلاع رسانی صحیح به کاربران می کنند. همچنین ، زمان زیادی را صرف تلاش برای تعدیل محتوای کانال و حفظ آن از سوء استفاده از هرزنامه ها و موارد غیر اضطراری می کنند .

جالب است که مقامات محلی فلوریدا نیز متوجه اهمیت رادیو برای مردم طوفان زده شده اند و با تقویت فرکانس های رادیویی در تلاشند تا حمایت خود  را از مردم به حداکثر ممکن برسانند . اکنون باید دید پس از بازگشت اوضاع به شرایط عادی، وضعیت مردم فلوریدا به چه حالتی در خواهد امد و آیا مردم باز هم نسبت به رادیو وابستگی مردم به سامانه های رادیویی ادامه خواهد داشت یا خیر .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها