عاقبت دعوای ترامپ با چین و تیک تاک

0
7475

تیک تاک/ TikTok، اپلیکیشن محبوب به اشتراک گذاری فیلم‌های کوتاه، به دلیل ارتباط با چین با مشکلات سیاسی زیادی رو به رو شده و ترامپ سعی در ممنوعیت آن دارد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از cnet، رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ اقداماتی علیه تیک تاک انجام داده است. امریکا قصد دارد این شرکت چینی را وادار کند که در ایالات متحده به فروش برسد. طبق گزارش نیویورک تایمز و مایکروسافت، این کمپانی علاقه‌مند به خرید این برنامه است؛ اما در مورد آن اظهار نظر رسمی اعلام نشده است.

به جز ایالات متحده؛ هند قبلاً TikTok را ممنوع اعلام کرده و استرالیا نیز در نظر دارد این برنامه را مسدود کند.

این برنامه روز به روز محبوب‌تر شده و نگرانی دولت‌ها از نفوذ آن بیشتر می‌شود. در پاسخ به این نگرانی‌ها، TikTok در 22 جولای اعلام کرد که قصد دارد در سه سال آینده 10،000 نفر را در ایالات متحده استخدام کند.

چرا دولت ترامپ نگران TikTok است؟

سیاستمداران نگران هستند که دولت چین از این برنامه برای جاسوسی از شهروندان آمریکایی استفاده کند.

TikTok چه پاسخی داده است؟

نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی و امنیت ملی برای TikTok چیز جدیدی نیست و همیشه سعی داشته آن را رفع کند. در پست وبلاگ سال 2019، TikTok اعلام کرد تمام داده‌های کاربران ایالات متحده با نسخه پشتیبان در سنگاپور در ایالات متحده ذخیره می‌شوند و مراکز داده آن خارج از چین است.

آیا راه‌هایی وجود دارد که دولت آمریکا TikTok را ممنوع کند؟

به گفته تحلیلگران، دولت می‌تواند برای ممنوع کردن این برنامه از گوگل و اپل کمک بگیرد تا این برنامه از فروشگاه‌های اپلیکیشن های مذکور، به دلیل منطقی و قانونی حذف شود.

آیا دولت می‌تواند استفاده از یک برنامه خاص را ممنوع اعلام کند؟

دولت صلاحیت محدود کردن هر نرم افزار خاص را دارد. کشورها می‌توانند برنامه‌ی خاصی را ممنوع کنند. دولت مجبور است به تمام ISP ها در كشور دستور دهد تا برنامه را مسدود كنند؛ حتی اگر این کار را انجام دهد با این حال هیچ تضمینی وجود ندارد که TikTok راهی برای رهایی از این محدودیت‌ها پیدا نکند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها