عرضه اولین ارز رمزگذاری شده ایرانی

0
280
عرضه اولین ارز رمزگذاری شده ایرانی

اولین رمز ارز گذاری شده ایرانی به نام «توکن پیمان» به صورت غیر رسمی از اول تیرماه عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، ارزهای رمزگذاری شده در دنیا در حال اوج گرفتن هستند و از آن جمله می توان به ارزش یافتن بیت کوین اشاره کرد که توانسته داوزدهمین دارایی با ارزش دنیا تلقی شود.

به همین دلیل ایران نیز تلاش دارد تا در این عرصه از دنیا عقب نماند و در همین راستا دست به تولید اولین ارز رمزگذاری شده زده است.

این ارز که «توکن پیمان» نام دارد توسط شرکت ققنوس طراحی شده است. ۴ بانک پارسیان، پاسارگاد، ملی و ملت به عرضه این ارز می پردازند. پشتوانه «توکن پیمان» مانند برخی از ارزهای رمزگذاری شده مهم دنیا طلا است.

یک توکن دارایی پیمان به میزان سی (۳۰) سوت و عیار ۲۴ (حداقل استاندارد ۹۹۵) است که نقدشوندگی آن از سوی همه میزبان‌ها، طبق شرایط سپیدنامه تضمین می‌شود. توکن هم مانند دیگر ارزهای رمزگذاری شده در دنیا می‌تواند در قالب کیف پول در اختیار مردم قرار بگیرد.

این ارز، قرار بود از ابتدای تیر ماه عرضه شود و در تصمیمات اجرایی نسبت به عرضه این توکن در مرحله اول صرفا برای مشتریان میزبانان تصمیم گیری شد  تا پس از طی شدن یک دوره زمانی عرضه عمومی پیمان انجام شود. بانک‌ها یک میلیارد پیمان با پشتوانه طلا صادر می‌کنند. در این میان ۲۰۰ میلیون پیمان برای میزبانان جدید صادر می‌شود و ۱۵۰ میلیون پیمان برای مردم عادی که طلای خود را به بانک ببرند و پیمان بگیرند.

طلای مورد نیاز این ارز از خارج از کشور خریداری و به داخل کشور وارد شده است. با توجه به ضرورت تامین ۳۰ کیلوگرم طلا توسط هر میزبان، بالغ بر ۱۵۰ کیلوگرم طلا توسط ۵ میزبان برای پشتیبانی از «توکن پیمان» وارد کشور شده است.

یادآور می شود، در مبادلات رمز ارز پیمان هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و صاحبان این ارز رمزنگار می‌توانند توکن را با یکدیگر مبادله کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها