اوبر از عرضه سهام عمومی خود خبر داد

0
378
اوبر از عرضه سهام عمومی خود خبر داد

اوبر که برنامه های زیادی را از سال 2016 تا کنون به اجرا رسانده است، کم کم به میزان سودی رسیده که بتواند سهام عمومی خود را عرضه کند.

این شرکت به تازگی تقاضای خود را برای عرضه عمومی سهام ثبت کرده است تا جبران خسارت هایی که از سال 2016 داشته است را کند. این شرکت از سال 2016 تا کنون 10 میلیارد دلار ضرر کرده است. البته اوبر سال های گذشته امور زیادی از خرید استارت آپ هایی مانند دلیورو تا طراحی خودروهای خودران خود انجام داده است تا سود زیادی را از آن جیب خود کند.

سرمایه میلیونی اوبر پس از ضرر و زیان ها

 همچنین اوبر کرایه اسکوترهای لایم را توسط سرویس خود ممکن کرد. بنابراین اسکوترهای الکتریکی شرکت لایم از طریق اپلیکیشن اوبر برای اجاره در دسترس کاربران خواهد بود. لایم از این سرمایه برای توسعه خط اجاره اسکوترهای خود استفاده خواهد کرد و امید دارد که با کمک بودجه این سرمایه میلیونی بتواند ده ها هزار اسکوتر الکتریکی دیگر بخرد و ان را گسترش دهد.

این شرکت با چنین برنامه هایی به دنبال سودی 90 تا 100 میلیارد دلاری است. اکنون اوبر برنامه دارد که سهام عمومی خود را عرضه کند و این کار را برای جلو افتادن از رقیب خود یعنی لیفت انجام داده است تا سهامی به ارزش 10 میلیارد دلار را وارد فرابورس کند. البته این موضوع چیز جدیدی نیست و موضوع عرضه عمومی سهام اوبر سالهاست که به صورت پرونده ای باز مطرح است.

اوبر در سال 2018 درآمدی بالغ بر 11.3 میلیارد دلار داشت که 42 درصد نسبت به سال قبل از آن رشد نشان میداد. کارشناسان امیدوار بودند که این موضوع نیز مانند پرونده کامیون های الکتریکی این شرکت به قهقهرا نرود، اما با توجه به خبرهای اخیر به نظر می رسد که اوبر گام های اولیه را در این مسیر پیموده و تقاضای اولیه خود را کمیسیون املاک و مستغلات ثبت کرده تا یکی از بزرگترین عرضه ‌های عمومی سهام را کلید بزند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها