عرضه نسل چهارم فناوری شارژ سریع کوالکام در سال 2019

0
954
عرضه نسل چهارم فناوری شارژ سریع کوالکام در سال 2019

عرضه نسل چهارم فناوری شارژ سریع کوالکام در سال 2019کالاسودا – شرکت کوالکام اعلام کرده که قصد دارد نسل چهارم فناوری شارژ سریع کوالکام یا فناوری نسل جدید شارژ سریع خود را در سال 2019 معرفی کند.

شارژ سریع ممکن است یکی از بهترین اختراعات پس از اینترنت باشد و هدف ان به درستی بتواند نیازهای اکثر کاربران را برآورده سازد. با پیشرفت تکنولوژی، شرکت ها ممکن است موفق به کاهش زمان شارژ تا کمتر از 30 دقیقه شوند، یعنی در همان زمان اندک ظرفیت باتری را به فول برسانند. با این حال به نظر می رسد که کوالکام هنوز از این اعداد راضی نیست و می خواهد این زمان را کمتر کند.

فناوری شارژ سریع کوالکام چیست؟

برای رسیدن به چنین زمانی، ظرفیت باتری نیز می بایست افزایش یابد. نسل بعدی شارژ سریع شرکت کوالکام احتمالا با نام Quick Charge 5.0 و در کنار پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۱۵۰، در سال آینده‌  میلادی معرفی خواهد شد. کوالکام یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده تراشه های موبایل است که قصد دارد در آینده ای نزدیک، نسل چهارم فناوری شارژ سریع را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.

عرضه نسل چهارم فناوری شارژ سریع کوالکام در سال 2019

مقابله با مسئله گرمایش در هنگام شارژ

بر طبق یک گزارش جدید، کوالکام قصد دارد آپدیت شارژ سریع 4.0 نسل چهارم خود را که قادر به ارائه یک خروجی قدرتمند 32 وات است، طراحی کند. نسل جاری فناوری شارژ سریع از توان خروجی 18 وات پشتیبانی می کند. این در حالی است که کوالکام به دنبال توان 32 واتی است که یک عدد عظیم است و کوالکام به دنبال تقویت شارژ با کمک این عدد است. اما همیشه مسئله گرمایش وجود دارد. کوالکام از طریق چیزی که شارژ دوگانه یا دوال شارژ نامیده می شود، پیش از این سعی داشت که با این مسئله مقابله کند.

این امر سبب می شود که جریان برق از طریق دو مسیر اطمینان حاصل کند که از کدام مسیر می تواند گرمای کمتر و سرعت بیشتری را ارسال کند. با این حال، این مسئله ممکن است روی شارژ 32 واتی جواب ندهد و کوالکام قصد اضافه کردن شارژ سه گانه را دارد که به منبع برق اجازه می دهد از طریق سه مسیر جریان و گرما را کنترل کند. از آن جهت که ۳۲ وات رقم بسیار بالایی برای دستگاه ‌های موبایل برشمرده می ‌شود و باید منتظر ماند و دید که کوالکام چگونه می ‌خواهد از گرم ‌شدن مدارهای دستگاه جلوگیری کند. پیش ‌تر، این شرکت جلوی بروز این مشکل را با تکنیکی موسوم به دوال شارژ گرفته بود.

با ما در  صفحه اینستاگرام کالاسودا همراه باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها