عرضه گوشی های مانده در گمرک

0
314
عرضه گوشی های مانده در گمرک

بخش اعظمی از گوشی های مانده در گمرک در بازار ایران عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، چندی پیش دولت اعلام کرده 660 هزار گوشی را به دلیل قاچاق در گمرک نگه داری می کند. پس از آن به دلیل افزایش قیمت موبایل در بازار ایران، دست اندرکاران این بازار خواهان عرضه این گوشی ها به منظور کاهش قیمت موبایل در ایران شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با این درخواست موافقت کرد و حالا «ابراهیم درستی» رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل از عرضه بخش اعظمی از این گوشی ها  در بازار خبر داده است.

این در حالی است که بازار موبایل ایران در روزهای اخیر با کاهش قیمت روبرو شده که یکی از عوامل و دلایل آن می تواند عرضه همین گوشی ها باشد.

البته کاهش قیمت ارز نیز یکی دیگر از این دلایل محسوب می شود. دلار در دنیا با کاهش ارزش روبرو شده و در ایران علیرغم تنش های به وجود آمده با آمریکا این ارز در حال کاهش قیمت است تا جایی که از حدود 14 هزار تومان به حدود 12 هزار تومان رسیده است.

وضعیت بازار موبایل این روزها وضعیت نسبتا مناسبی است و طبق گفته رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه نوسانی در این بازار دیده نمی شود و امید است که کالا‌هایی که تجار و شرکت ها، ثبت سفارش کردند هر چه زودتر در بازار عرضه شود چرا که این امر موجب می‌شود که قیمت‌ها متعادل شود.

طبق پیش بینی درستی، بازار موبایل ایران تا آخر هفته جاری تعیین تکلیف می شود و قطعا این روزهای خوش ادامه خواهد یافت.

گفتنی است قیمت گوشی تلفن همراه امروز نسبت به دو هفته گذشته کاهش 20 درصدی در ایران داشته و گران ترین مدل گوشی یعنی آخرین مدل آیفون از 20 میلیون تومان به 19 میلیون تومان رسیده است. این کاهش قیمت شامل برندهای دیگر از جمله سامسونگ و هواوی که بازار خوبی در ایران دارند نیز شده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها