عرضه ی بازی Horizon Zero Dawn روی PC

0
199

شاید در آینده‌ی نزدیک، انحصاری‌های سونی چندان هم انحصاری نباشند.

 به گزارش کالاسودا و نقل از The Verge، وبسایت کوتاکو اعلام کرده است بازی Horizon Zero Dawn قرار است در سال جاری روی پلتفرم کامپیوترهای شخصی هم عرضه شود.

این اولین باری است که یکی از بازی‌هایی که اختصاصا توسط زیر استودیوهای وابسته‌ی سونی برای کنسول PS4 ساخته شده است، روی یک پلتفرم دیگر عرضه می‌شود.

 این بازی در زمان عرضه‌ی خود در کنار عناوینی چون Bloodborne،Spider Man و God of War، توانست به جایگاه مهم ترین بازی‌های کنسول PS4 دست پیدا کند. از عوامل موفقیت این بازی می‌توان به داستان فوق العاده، اتمسفر عمیق و واقعی گرافیک خیره کننده‌ی آن اشاره کرد.

سونی به واسطه‌ی همین بازی‌های انحصاری موفق به فروش میلیونی کنسول PS4 شده است و لازم به ذکز است خیلی از این بازی‌های انحصاری هم زیر نظر خود سونی و در استودیو های زیر مجموعه‌ی آنها ساخته شده اند.

 شاید این اقدام سونی اکنون پس از 3 سال کمی دیوانگی و شوکه آور محسوب شود، اما باید این اعمل را هم در نظر بگیریم که سونی در طول چند سال گذشته در خیلی از زمینه ها منعطف تر شده و با نرمی بیشتری حرکت می‌کند.

از این اقدامات می‌توان به ویژگی Crossplay برای بازی فورتنایت، عرضه‌ی MLB The Show برای همه‌ی پلتفرم ها و راه اندازی سرویس PlayStation Now برای افرادی که صاحب کنسول‌های بازی سونی نیستند، اشاره کرد.

با این حال از همه‌ی این موارد مهم تر، عرضه‌ی عنوان بسیار مهم Death Stranding روی پلتفرم کامپیوترهای شخصی توسط سونی است.

 با توجه به اقدامات و اظهارت اخیر مایکروسافت در مورد عرضه‌ی بازی‌های Xbox روی کامپیوترهای شخصی، می‌توان پیش‌بینی کرد که با ورود به نسل جدید کنسول‌ها، استراتژی‌های شرکت‌های تولیدکننده‌ی کنسول‌ها تغییر کرده و شاید دیگر شاهد مفهومی به نام بازی‌های انحصاری هم نباشیم.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها