علائم و نشانه‌های آلوده شدن رایانه به ویروس

0
660

رایانه به راحتی و به دلایل مختلفی آلوده به ویروس می‌شود. با این حال با برخی نشانه‌ها و علائم که در این مقاله به آن اشاره شده است؛ می‌تواند شما را از وجود ویروس در سیستم رایانه‌تان مطلع کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از Gadgetsnow، ویروس‌های کامپیوتری و یا بدافزارها خطرات بسیار جدی برای رایانه‌های شخصی هستند و این امر می‌تواند داده‌ها و اطلاعات کاربران را به خطر بیندازد. اما چه طور می‌توان متوجه شد که سیستم رایانه به ویروس آلوده شده است؟ آیا علائم و نشانه‌های خاصی وجود دارد؟

نشانه‌های رایانه آلوده به ویروس

عملکرد سیستم کُند شده است

در ابتدا باید عملکرد سیستم رایانه خود را بررسی کنید. آیا کندتر از همیشه شده است؟ کُند شدن رایانه ممکن است به دلیل ویروس‌ها و بدافزارهایی باشد که شروع به اشغال منابع پردازنده کرده و سیستم شما را کُند و آهسته می‌کند. بنابراین اگر رایانه شما در باز کردن برنامه‌های سنگینی که پیش‌ازاین با آن‌ها مشکلی نداشته، به‌کندی عمل می‌کند؛ احتمالاً مبتلا به ویروس شده است.

سیستم ناپایدار

یکی دیگر از موارد سیستم ناپایدار است. به طور مثال اگر سیستم شما در حین اجرا یک برنامه  Blue Screen of Death، صفحه “آبی مرگ” را نشان دهد؛ ممکن است سیستمتان به ویروس آلوده شده باشد.

مشاهده میانبر و اخطار

اگر به صورت اتفاقی متوجه شده‌اید؛ برخی پوشه‌های میانبر در سیستم رایانه شما ایجاد شده است؛ نشانه دیگری از وجود ویروس در رایانه شما است. پیام‌های مانند درایو شما قفل شده است؛ یا پرینتر پاسخگو نیست و … نشانگر نقش مخرب ویروس‌ها در سیستم شما است.

بنابراین با این دستورالعمل‌ها و نشانه‌ها می‌توانید از وجود ویروس در رایانه‌تان باخبر شوید. با این حال دانلود و نصب یک آنتی‌ویروس خوب و کاربردی و به‌روز شده می‌تواند در شناسایی ویروس و حذف آن‌ها از سیستم رایانه‌تان به شما کمک کند.

مطالب مرتبط: بهترین آنتی ویروس‌ها برای ویندوز 10

مطالب مرتبط: مزایا و معایب آنتی‌ویروس‌ رایگان و پولی

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها