علامت VoLTE روی گوشی چیست؟

0
11532
علامت VoLTE روی گوشی چیست؟

VoLTE یا voice over LTE به تماس های صوتی گفته می شود که به جای تماس های قدیمی تر از طریق شبکه اینترنت نسل 4 ام انجام می شود. در سراسر جهان شرکت های مخابراتی تلاش می کنند تا این قابلیت را در اختیار کاربران قرار دهد و علت این موضوع نیز محبوبیت بسیار زیاد تماس های صوتی از طریق سرویس هایی مانند واتس آپ، اسکایپ و… است. در این بخش قصد داریم به مرور این موضوع بپردازیم که چرا volte روی گوشی یکی از بهترین ویژگی های اینترنت 4G به شمار می رود و در این بخش به علامت VoLTE روی گوشی می پردازیم.

VoLTE چیست؟

در گام نخست قصد داریم به مرور کوتاهی بپردازیم که این قابلیت چیست و چه مزایای را در اختیار کاربران قرار می دهد. مهم ترین موضوعی که در مورد اهمیت این قابلیت می توان اشاره کرد امکان مکالمه صوتی با کیفیت صدای HD است. این قابلیت تنها در بستر 4G صورت می گیرد و گوشی های هوشمند که از اینترنت نسل 4 ام بهره مند نیستند نمی توانند آن را مورد استفاده قرار دهند، در این میان توجه داشته باشید که پشتیبانی از اینترنت 4G نیز تضمینی برای حضور این ویژگی در گوشی هوشمند شما نیست.

در نظر داشته باشید که این قابلیت در کشور ما نیز در اختیار کاربران قرار می گیرد و شما می توانید با استعلام از اپراتور مورد استفاده خود از این قابلیت بهره مند شوید. در نظر داشته باشید که برای استفاده از این ویژگی باید سیم کارت خود را نیز در صورت قدیمی بودن تعویض کنید.در ادامه قصد داریم به بررسی مزایایی که volte در اختیار شما قرار می دهد بپردازیم.

VoLTE چیست؟

 

بهبود کیفیت تماس

VoLTE کیفیت تماس های بسیار بهتری در مقایسه با اینترنت های نسل دوم و سوم در اختیار شما قرار می دهد و علت آن را باید انتثال داده هیا بیشتر 4G در مقایسه با نسل 2G و 3G دانست. در کنار این موضوع باید بیان کرد که سرعت اتصال تماس ها دو برابر سریعتر از اینترنت های نسل های قبلی است.

بهبود کیفیت تماس با استفاده از VoLTE

شارژ باتری بهتر در هنگام استفاده از VoLTE

در نظر داشته باشید که اگر گوشی هوشمند شما از اینتنرت نسل 4 ام نیز پشتیبانی کند به دلیل اینکه از VoLTE بهره مند نیست در هنگم تماس صوتی به 2G یا 3G سوییچ می شود و پس از پایان تماس نیز به حالت اولیه باز می گردد  از این رو شارژ باتری بیشتری در هنگام تماس های صوتی متعدد صورت می گیرد. با وجود فناوری VoLTE این مشکل از بین می رود و همچنین نکته جالب توجه در مورد بهره مندی از VoLTE را باید این موضوع دانست که شما می توانید در حین مکالمه صوتی به بهترین کیفیت از اینترنت خود نیز استفاده کرده و با استفاده از دیتای سیم کارت خود به وب گردی بپردازید.

شارژ باتری بهتر در هنگام استفاده از VoLTE

نحوه فعال کردن VoLTE چگونه است؟

همانطور که بیان شد برخی از گوشی های هوشمندی که از اینترنت نسل 4 ام پشتیبانی می کنند این قابلیت را در اختیارشما قرار می دهند. برای بررسی این موضوع که آیا گوشی هوشمند شما از این ویژگی بهره می برد یا خیر باید آن را در بخش تنظیمات موبایل گوشی خود جستجو کنید، بیشتر گوشی های گران قیمت و برخی محصولات میان رده این قابلیت را دارند.

فعال کردن این قابلیت برای گوشی های هوشمند شرایط یکسانی دارد. در این بخش قصد داریم به مرور رویه فعال کردن این قابلیت در گوشی های هوشمند بپردازیم. همانطور که بیان شد فعال کردن volte  در آیفون با گوشی های اندرویدی تفاوت خاصی ندارد و در این بخش با آموزش گام به گام آن می پردازیم.

  • در گام نخست وارد بخش تنظیمات شوید و به بخش Wireless And networks بروید.
  • در بخش بعد وارد قسمت Mobile Network شوید.
  • زمانی که وارد تنظیمات این بخش شدید گزینه VoLTE Calling را فعال کنید. پس از فعال کردن این بخش می توانید از قابلیت جذاب یاد شده بهره مند شوید.

 

در انتها نیز این موضوع را بیان کنیم که مدتی پیش همراه اول اعلام کرد که کاربران می توانند با آپدیت سیستم عامل گوشی خود و شماره گیری گیری *۱۰*۲۴۵۱# این سرویس را فعال کنند و اگر گوشی آن ها این قابلیت را نداشته باشد این موضوع در اختیارشان قرار می گیرد.

نحوه فعال کردن VoLTE چگونه است؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها