عواقب اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی کرونایی‌ها توسط گوگل

0
134

گوگل نگران به اشتراک گذاری داده‌های موقعیت مکانی کاربران در شیوع کروناویروس است و هنوز تصمیمی برای این کار نگرفته است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از indianexpress، کمپانی گوگل در مورد چگونگی کنترل شیوع کروناویروس با سایر شرکت‌های فناوری و دولت گفتگو کرده است. گوگل اطلاعات دقیقی در مورد حرکت میلیاردها نفری که از نقشه‌های دیجیتال و دستگاه‌های اندروید استفاده می‌کنند، دارد و این به عنوان یک دارایی مفید برای ردیابی مبتلایان شناخته شده است.

در بیانیه روز سه شنبه، گوگل گفت که هیچ “داده مکانی برای این منظور را به اشتراک نگذاشته است، زیرا ما هنوز بهترین روش کمک را ارزیابی می‌کنیم.” این شرکت همچنین تأکید کرده است که هیچ برنامه‌ای برای به اشتراک گذاری داده‌ها ندارد.

سخنگوی گوگل در نامه‌ای نوشت: “ما در حال کشف راه‌هایی هستیم که اطلاعات مکانی ناشناس را جمع‌آوری می‌کند و می‌تواند در مبارزه با COVID-19 کمک کند.”

آزادی‌خواه‌های مدنی و گروه‌های حفظ حریم خصوصی، گوگل را به دلیل فعالیتهای گسترده در جمع آوری داده‌ها و عملکرد آن در انتقال اطلاعات در پاسخ به احکام اجرایی قانون، مورد انتقاد قرار داده‌اند و اینک نیز موافق این عمل نیستند.

طی یک جلسه سنا در 3 مارس، یک مقام از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده گفت: این آژانس از داده‌های موقعیت مکانی گوگل برای “الگوهای سفری و سایر موارد” استفاده می‌کند.

برخی سیاستمداران از گوگل خواسته‌اند تا داده‌های “ردیابی مخاطب” را به اشتراک بگذارد؛ که به معنی اشتراک‌گذاری مکان دقیق افرادی که Covid-19 مثبت دارند و افرادی که با آن‌ها در تماس بوده‌اند. همانطور که می دانید اسرائیلی‌ها، کره جنوبی‌ها و تایوانی‌ها از این روش استفاده می‌کنند.

این شرکت گفت: متخصصان گوگل اعلام کرده‌اند که استفاده از داده‌های جمع آوری شده و سابقه موقعیت مکانی “برای این منظور نامناسب است”.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها