عکس واتساپ قاچاقچی را لو داد

0
344

کالاسودا_عکس واتساپ یک قاچاقچی مواد مخدر باعث شد وی مجزم شناخته شده و دستگیر شود. این اتفاق در انگلستان رخ داد.

شاید برای بسیاری از ما واتساپ و دیگر شبکه های اجتماعی کارکردی ساده داشته باشند و اساس کارکردشان در پیام رسانی و چت و گفتگو با دوستان و اقوام خلاصه شود.

اما اخیرا پلیس انگلستان موفق شده یک مجرم تحت تعقیب را از طریق همین برنامه به ظاهر ساده شناسایی و دستگیر کند. این اتفاق در شرایطی رخ داد که مجرم مذکور اساسا فکر دستگیر شدن با این روش را نیز به ذهنش راه نمی داد.

اما این ماجرا چگونه سر و سامان داده شد ؟ همه چیز به بررسی اثرانگشت این قاچاقچی مواد مخدر که در یکی از عکس های ارسالی وی در برنامه واتس اپ مشخص بود، باز می گردد. اثر انگشتی که منجر به شناسایی و دستگیری این مجرم  شد.

جالب است بدانید این نخستین باری نیست که چنین اتفاقی رخ می دهد و مدتی پیش  نیز نیروهای پلیس در آمریکا و استرالیا با بررسی اثرانگشت چند مظنون در فیلم های ویدئویی و عکس های ذخیره شده بر روی گوشیهای هوشمند موفق به شناسایی هویت آنها شده بودند.پلیس ولز جنوبی می‌گوید شناسایی هویت این قاچاقچی را تنها با استفاده از این مدرک انجام داده و به اطلاعات دیگری در مورد وی دسترسی نداشته است.

اما بازگردیم به موضوع عکس این مضون، در عکس تهیه شده این  فرد تعدادی قرص روان گردان را در دست دارد. عکس یادشده بعد از دستگیری یکی از همدستان این فرد و از طریق بررسی برنامه واتس اپ او به دست آمد. پلیس انگلیس بعد از دستگیری افراد مظنون حق دارد بدون کسب مجوز قضایی محتوای گوشی های هوشمند آنان را بررسی کند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید