فایرفاکس دست سایت های هک شده را رو می کند

0
349
فایرفاکس دست سایت های هک شده را رو می کند|کالاسودا

فایرفاکس دست سایت های هک شده را رو می کند|کالاسوداکالاسودا_گزارش های دنیای فناوری نشان می دهند ، فایرفاکس  قصد دارد ، سایت‌های هک شده را برای مخاطبان مشخص کرده و بر همین اساس ایمنی خود را در سطح بالایی طبقه بندی کند.

 موزیلا فایرفاکس یک مرورگر وب آزاد و متن-باز برگرفته از مجموعه نرم‌افزار اینترنت موزیلا است  که توسط بنیاد موزیلا توسعه و پشتیبانی می‌شود.

براساس آمار های جهانی تا پایان ماه می ۲۰۱۴، این مرورگر ۲۴٫۹٪ از کاربران اینترنت را به خود اختصاص داد.

این مرورگر در ابتدا بیشتر بین کاربران لینوکس محبوبیت داشت، ولی رفته‌رفته با پدیدار شدن مشکلات امنیتی در اینترنت اکسپلورر پراستفاده‌ترین مرورگر وب، کاربران دیگر سیستم‌عامل‌ها از قبیل ویندوز و مکینتاش نیز استفاده از این مرورگر وب را آغاز کردند تا جایی که بدون نصب پیش‌فرض روی ویندوز یا مکینتاش، طی چند سال پراستفاده‌ترین مرورگر وب جهان بود.

بنابراین می توان اینگونه استنباط کرد که فایرفاکس محبوبیت خود را مدیون داشتن سطح بالایی از قابلیت‌های سفارشی‌سازی و افزونه‌هایش است.

بر همین اساس ، اکنون ، فایرفاکس قابلیت جدیدی را به مرورگر به روزشده خود موسوم به کوانتوم اضافه کرده تا بتواند کاربران را از هک شدن سایت های مورد مراجعه شان آگاه کند.

اما این موضوع چه سودی خواهد داشت ؟این قابلیت کمک می کند ، تا کاربران از مراجعه به سایت های هک شده خودداری کنند و در نتیجه  از سرقت داده های خصوصیشان جلوگیری شود.

جالب است که موزیلا این کار را به تنهایی سامان نداده است . درواقع موزیلا برای افزودن این قابلیت به مرورگر خود در حال همکاری با سایتی محبوب به نام Pwned Passwords است که ایمیل های کاربران را بررسی کرده و به آنها خواهد گفت که آیا هکرها موفق به نفوذ به آنها شده اند یا خیر.

از سوی دیگر ، مرورگر کوانتوم به علت افزایش سرعت و ظاهر بهتر در روزهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است. اما قرار است در روزهای آینده این مرورگر در مورد هک شدن سایت های مورد بازدید نیز به کاربران هشدار دهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها