چطور فایل های مزاحم پنهان در ویندوز را پاک کنیم؟

0
240
چطور فایل های مزاحم پنهان در ویندوز را پاک کنیم؟

فایل های مزاحم پنهان ای به نام Pagefile.sys در ویندوز 10 ایجاد می شوند که کاربران دوست دارند از شرشان خلاص شوند. اما خوب است بدانیم که این فایل ها چیستند؟

فایل sys چیست؟

pagefile.sys بخشی از حافظه مجازی است و ویندوز از این فایل به عنوان ذخیره سازی موقت برای اجرای برنامه ها / داده ها استفاده می کند. بازی های مدرن، فیلم ها، گرافیک ها، و غیره به حافظه موقت رم را پر می کنند. در این مورد، فایل پیجینگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. فایل پیجینگ، به طور پیش فرض در درایو سیستم، معمولا در این ادرس است:  C: \ pagefile.sys. این آموزش به شما نحوه حذف pagefile.sys را در ویندوز 10 نشان می دهد.

سوال خیلی از کاربران کامپیوتر در مورد فایل pagefile.sys است که یا می خواهند علت وجود آن را با حجم تقریبا بالا در درایو خود بدانند یا در مورد نحوه پاک کردن آن و آیا با پاک کردن کامپیوتر به مشکل بر می خورند یا نه بیشتر بدانند. خوب است بدانید که این فایل برای مدیریت حافظه مجازی (Virtual Memory) استفاده می شود و حجم آن قابل تغییر توسط شما است و می توانید حتی آن را غیرفعال (حذف) نمایید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید :فایل های مزاحم پنهان ای به نام Pagefile.sys در ویندوز 10 ایجاد می شوند که کاربران دوست دارند از شرشان خلاص شوند

نحوه حذف Pagefile.sys در ویندوز 10

یکی از سوالات اصلی کاربر این است که آیا می توان فایل file pagefile.sys را حذف کرد. بله، می توانید و اکنون ما توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

پس، برای تغییر تنظیمات فایل پیجینگ در ویندوز 10، به «کنترل پنل» بروید و «سیستم» را انتخاب کنید، سپس بر روی «About» <«system info» <«Advanced system setting» کلیک کنید و روی «setting» در زیر  تب advanced کلیک کنید. سپس مجددا روی تب advanced کلیک کنید، بر روی “change” زیر تب “virtual memory” کلیک کنید.

به طور پیش فرض، ویندوز به طور خودکار اندازه فایل مزاحم پنهان pagefile.sys را مدیریت می کند و در بیشتر موارد بهترین گزینه را به کاربر می دهد. با این حال، اگر می خواهید pagefile.sys را حذف کنید، باید این کار را انجام دهید – علامت “Automatically manage paging file size for all drivers” را علامت بزنید و گزینه “No paging file” را تنظیم کنید. همچنین می توانید اندازه فایل را خودتان تغییر دهید.

در پایان، روی «apply» و «OK» کلیک کنید و رایانه خود را مجددا راه اندازی کنید .اکنون باید فایل swapfile.sys و pagefile.sys باید از هارد دیسک شما ناپدید شود.اگر در میانه راه پشیمان شدید و خواستید این فایل ها را برگردانید، در کادر Automatically manage paging file size for all drives کلیک کنید و apply و سپس ok را بزنید.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها