فرمانروایی رویایی آمازون در بهشتی با ۴۰ هزار گونه گیاهی

0
565
فرمانروایی رویایی آمازون در بهشتی با 40 هزار گونه گیاهی|کالاسودا

فرمانروایی رویایی آمازون در بهشتی با 40 هزار گونه گیاهی|کالاسوداکالاسودا_شرکت آمازون  بالاخره از مقر فرمانروایی رویایی خود رونمایی کرد . این بهشت زیبا که شامل ۴۰ هزار گونه گیاهی می شود ، به شکلی خیره کننده زیبا و مدرن است .

طی سال های اخیر بارها و بارها جف بزوس مدیرعامل آمازون به بی توجهی به کارمندانش و عدم تلاش برای جلب رضایت آنان متهم شده است . با این وجود ، این مدیر با افتتاح مدل خیره کننده گیاهی  خود در سیاتل نه تنها بسیاری را شگفت زده کرد ، بلکه باعث شد تعداد زیادی از افراد به کارمندان حاضر در شرکت آمازون حسادت کنند.

amazondome0|کالاسودااین بنای شگفت انگیز و رویایی بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار خرج برداشته و از ۳ گنبد زیبا و به هم پیوسته تشکیل شده ، گنبدهایی که ترکیبی هستند از شیشه و فولاد .البته بزوس در طراحی و ساخت این بنا به فکر علاقه مندان به آمازون نیز بوده و بر همین اساس نیز  این گنبدها شامل یک مرکز  ویژه برای بازدیدکنندگان است که  Understory   نام دارد .

inside-amazone|کالاسودازیبای چشم نواز این گنبدها که بی شباهت به کره های جغرافیا نیستند باعث شده کارمندان مرز کار و تفریح را فراموش کرده و در  باغی مملو از گیاهان استوایی، استراحت کنند . بزوس امیدوار است راندمان کار با این سیستم چندین برابر شود . در این گنبدها بیش از ۴۰  هزار گیاه از ۴۰۰  گونه مختلف کاشته شده اند. این گیاهان به۵۰ کشور جهان تعلق دارند. شاید همین موضوع نیز بتواند برای کارمندان بین المللی بزوس روحیه بخش باشد . با این وجود اغلب این گیاهان از اکوسیستم جنگل های ابری انتخاب شده اند که در آب وهوای خنک و مرطوب ارتفاعات جنگل های کوهپایه ای راحت رشد می کنند. این گیاهان آب مورد نیاز خود را به طور مستقیم از هوا دریافت می کنند.

شاید برایتان سوال باشد این گیاهان چگونه نگهداری و حفظ می شوند برای آنکه دمای داخل سازه ۲۲ درجه سانتیگراد حفظ شود، بیش از ۲۶۰۰  پنل شیشه ای با لایه ای محافظ به کار گرفته شده اند amazon1|کالاسوداتا  مانع ورود اشعه مادون قرمز شوند . اما به نور معمولی اجازه ورود می دهند.  میان این جنگل کوچک اتاق های کنفرانس و فضاهای اداره ساخته شده اند.به نظر می رسد هر فردی با این شرایط آرزو دارد جای کارمندان بزوس باشد . نظر شما چیست ؟

amazone-landmark|کالاسودا